  • 1. Data: 2007-02-19 20:23:43
    Temat: Publikowanie materiałów o artyście w celach promocyjnych
    Od: Tomasz Wysocki <t...@o...pl>

    Witam,

    prowadzę stronę internetową zawierającą między innymi informacje
    dotyczące wydarzeń kulturalnych mających odbyć się w moim mieście. Obok
    informacji tych często umieszczane są zdjęcia, związane z nimi. I z tym
    wiąże się moje pytanie: czy, jeśli jakiś grupa artystyczna/artysta
    posiada swoją stronę internetową, a na niej zdjęcia tej grupy/artysty
    i nie zastrzegła wyraźnie, że nie można kopiować tych zdjęć, a ja mam
    ochotę użyć jedno lub dwa z nich, w celu promowania występu tego
    artysty/grupy, grożą mi jakieś konsekwencje prawne?

    A jeśli potrzebuję zgody, to czy musi być ona wyrażona na piśmie. Czy
    może kontakt drogą mailową wystarczy?

    A jak to ma się w przypadku, gdy poproszę artystę, a on mi sam mailem te
    zdjęcia wyśle?

    Chodzi mi w tym poście o sytuację prawną, a nie o to, że "skoro wysłał
    to cie nie pozwie". Potrzebuję 100% gwarancji, ponieważ nie chcę
    ryzykować problemów, skoro stronę i tak prowadzę w formie wolontariatu.

    Nie wiem czy to istotne, ale przy zdjęciach jest podawane źródło.

    --
    Pozdrawiam, Tomasz Wysocki

  • 2. Data: 2007-02-20 02:08:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.02.2007 Tomasz Wysocki <t...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > ochotę użyć jedno lub dwa z nich, w celu promowania występu tego
    > artysty/grupy, grożą mi jakieś konsekwencje prawne?

    Tak, grożą. Zastrzeżenie nie jest potrzebne. Ochrona istnieje.

    > A jeśli potrzebuję zgody, to czy musi być ona wyrażona na piśmie. Czy
    > może kontakt drogą mailową wystarczy?

    Powinna być na piśmie.

    > Nie wiem czy to istotne, ale przy zdjęciach jest podawane źródło.

    Istotne - jeśli byś tego nie podał, podpadłbyś pod dodatkowy paragraf.

    To tak ogólnie (w ramach wymaganej 100% pewności), a teraz w zależności od
    tego jaki status ma Twoja witryna i jaki charakter publikacje w których
    chcesz sobie te zdjęcia użyć mogą wchodzić w grę pewne wyjątki, np
    wynikające z art. 29, ale tu na 100% pewność bym nie liczył.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-02-20 08:20:26
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Marcin Debowski* na tej grupie:

    > Powinna być na piśmie.

    Jeśli przyjmiemy, że do tego będzie potrzebna licencja niewyłączna to
    forma pisemna nie jest niezbędna. Listel będzie OK.
    Podobnie dla przyjęcia zgody na rozpowszechnianie wizerunku, gdyby była
    niezbędna.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==