  • Data: 2007-02-20 02:08:23
    Temat: Re: Publikowanie materiałów o artyście w celach promocyjnych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.02.2007 Tomasz Wysocki <t...@o...pl> napisał/a:
    > prowadzę stronę internetową zawierającą między innymi informacje
    > dotyczące wydarzeń kulturalnych mających odbyć się w moim mieście. Obok
    > informacji tych często umieszczane są zdjęcia, związane z nimi. I z tym
    > wiąże się moje pytanie: czy, jeśli jakiś grupa artystyczna/artysta
    > posiada swoją stronę internetową, a na niej zdjęcia tej grupy/artysty
    > i nie zastrzegła wyraźnie, że nie można kopiować tych zdjęć, a ja mam
    > ochotę użyć jedno lub dwa z nich, w celu promowania występu tego
    > artysty/grupy, grożą mi jakieś konsekwencje prawne?

    Tak, grożą. Zastrzeżenie nie jest potrzebne. Ochrona istnieje.

    > A jeśli potrzebuję zgody, to czy musi być ona wyrażona na piśmie. Czy
    > może kontakt drogą mailową wystarczy?

    Powinna być na piśmie.

    > Nie wiem czy to istotne, ale przy zdjęciach jest podawane źródło.

    Istotne - jeśli byś tego nie podał, podpadłbyś pod dodatkowy paragraf.

    To tak ogólnie (w ramach wymaganej 100% pewności), a teraz w zależności od
    tego jaki status ma Twoja witryna i jaki charakter publikacje w których
    chcesz sobie te zdjęcia użyć mogą wchodzić w grę pewne wyjątki, np
    wynikające z art. 29, ale tu na 100% pewność bym nie liczył.

    --
    Marcin