  • Data: 2009-02-13 10:36:30
    Temat: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracuję w Domu małego dziecka. Dostałam obowiązki pracownika. Pracuję jako
    opiekunka dzięcięca. W zakresie obowiązków oprócz zajęć dydaktycznych,
    wcześnego wykrywania chorób, prowadzenie prostych czynności samoobsługowych,
    dabałość o czystość pościeli, ubrań, sprzęt. Ale jeden punkt jest bardzo
    ugólny i nadużywany, przez pracodawce. To jest punkt: UTRZYMANIE POMIESZCZEŃ W
    CZYSTOŚCI - narzucane jest nam sprzatanie podłóg jadalni (łącznie z
    szorowaniem fug raz w tygodniu), wycieraniem i odkurzaniem kurzu na
    korytarzach bawialni, mycie okien, sprzataniem łazienek i ubikacji i raz w
    tygodniu mycie po za oddziałem podłogi. Jestem alergikiem, nigdy bym nie
    dostała pozwolenia lekarskiego na zakres czynności sprzątaczki. Te jednak
    muszę wykonywać. NIe dostaję żadnego dodatku za wykonywanie tych czynności.
    Czy to jest zgodne z prawem i czy nie wykonanie tych czynności może się wiązać
    z konsekwencją zwolnienia. Rozmowy z pracodawcą kończą się na: Jak się apni
    nie podoba praca, to niech pani znajdzie inną! Czy można coś z tytm zrobić?
    Prosze o pomoc.