eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo pracy - obowiązki pracownika › Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
  • Data: 2009-02-13 15:37:01
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W wiadomości news:20d9.00000007.49954d2e@newsgate.onet.pl Kasia
    <k...@o...pl> pisze:

    > Pracuję w Domu małego dziecka. Dostałam obowiązki pracownika. Pracuję
    > jako opiekunka dzięcięca. W zakresie obowiązków oprócz zajęć
    > dydaktycznych, wcześnego wykrywania chorób, prowadzenie prostych
    > czynności samoobsługowych, dabałość o czystość pościeli, ubrań, sprzęt.
    > Ale jeden punkt jest bardzo ugólny i nadużywany, przez pracodawce. To
    > jest punkt: UTRZYMANIE POMIESZCZEŃ W CZYSTOŚCI - narzucane jest nam
    > sprzatanie podłóg jadalni (łącznie z szorowaniem fug raz w tygodniu),
    > wycieraniem i odkurzaniem kurzu na korytarzach bawialni, mycie okien,
    > sprzataniem łazienek i ubikacji i raz w tygodniu mycie po za oddziałem
    > podłogi. Jestem alergikiem, nigdy bym nie dostała pozwolenia
    > lekarskiego na zakres czynności sprzątaczki. Te jednak muszę wykonywać.
    > NIe dostaję żadnego dodatku za wykonywanie tych czynności. Czy to jest
    > zgodne z prawem i czy nie wykonanie tych czynności może się wiązać z
    > konsekwencją zwolnienia. Rozmowy z pracodawcą kończą się na: Jak się
    > apni nie podoba praca, to niech pani znajdzie inną! Czy można coś z tytm
    > zrobić?
    Można.
    Pominę bez komentarza głupawe "rady" typu "zwolnić się", "znaleźć inną
    pracę" bo nie warto.
    Rozmowy z tak "argumentującym" pracodawcą to także strata czasu.
    Przede wszystkim zakres czynności musi opdpowiadać kwalifikacjom
    pracownika - nie można np. pracownikowi zatrudnionemu jako ksiegowy polecić
    sprzątania pomieszczeń biurowych.
    Po drugie pracodawca zatrudniając pracownika kieruje go na badania wstępne a
    na skierowaniu jest opis czynników charakteryzujących pracę na danym
    stanowisku. Zapewne nie zostałaś przebadana na okoliczność zdolności do
    szorowania kibli, mycia podłóg itp.
    Po trzecie dla celów dowodowych żądaj wydawania polecenia sprzątania na
    piśmie.
    No i na koniec zawiadomienie do PIPy (spokojnie można anonimowo).

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1