  • Data: 2009-02-14 14:13:32
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gn68gd$s90$1@news.onet.pl Kasia <k...@o...pl>
    pisze:

    > Czyli mogę żądać zlecenia sprzątania na piśmie nawet jeśli podpisałam
    > zakres obowiązków i w jednym punkcie pisze .... "utrzymanie pomieszczeń
    > w czystości" ?
    Możesz i powinnaś.
    Utrzymanie pomieszczeń w czystości nie musi oznaczać osobistego latania ze
    ścierą.
    Od tego są panie sprzątające, którym przekazujesz informacje o konieczności
    posprzątania.
    Ja bym wystąpił pisemie do pracodawcy o doprecyzowanie (również na piśmie)
    sposobu realizacji tego punktu.
    Może się sam pogrzebie?

    > Rzeczywiście zostałam przebadana w zakresie opieki nad dzieckiem. Jestem
    > alergikiem na roztocza. Biorę leki i inhalatory z pracy wracam z
    > dusznościami i swędzeniem. Jest jescze jeden punkt ... wykonywanie innych
    > prac zleconych przez przełożonego i wykonywanie prac zleconych przez
    > Dyrektora placówki. Rozumiem, że zlecenie prac przez przełożonych
    > dotyczyć może jedynie zakresu opieki nad dzieckiem? Czy tak?
    Niezupełnie, vide art. 42 §4 KP.
    Taki zapis jest często umieszczany w zakresie obowiązków ale nie należy się
    go obawiać, tylko znać stan prawny (a tu przyda się m.in. art. 9 oraz art.
    18 KP) i nie pękać.

    --
    Jotte