eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Prawo pracy - obowiązki pracownika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2009-02-13 10:36:30
    Temat: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Kasia" <k...@o...pl>

    Pracuję w Domu małego dziecka. Dostałam obowiązki pracownika. Pracuję jako
    opiekunka dzięcięca. W zakresie obowiązków oprócz zajęć dydaktycznych,
    wcześnego wykrywania chorób, prowadzenie prostych czynności samoobsługowych,
    dabałość o czystość pościeli, ubrań, sprzęt. Ale jeden punkt jest bardzo
    ugólny i nadużywany, przez pracodawce. To jest punkt: UTRZYMANIE POMIESZCZEŃ W
    CZYSTOŚCI - narzucane jest nam sprzatanie podłóg jadalni (łącznie z
    szorowaniem fug raz w tygodniu), wycieraniem i odkurzaniem kurzu na
    korytarzach bawialni, mycie okien, sprzataniem łazienek i ubikacji i raz w
    tygodniu mycie po za oddziałem podłogi. Jestem alergikiem, nigdy bym nie
    dostała pozwolenia lekarskiego na zakres czynności sprzątaczki. Te jednak
    muszę wykonywać. NIe dostaję żadnego dodatku za wykonywanie tych czynności.
    Czy to jest zgodne z prawem i czy nie wykonanie tych czynności może się wiązać
    z konsekwencją zwolnienia. Rozmowy z pracodawcą kończą się na: Jak się apni
    nie podoba praca, to niech pani znajdzie inną! Czy można coś z tytm zrobić?
    Prosze o pomoc.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2009-02-13 10:38:52
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:20d9.00000007.49954d2e@newsgate.onet.pl...

    > konsekwencją zwolnienia. Rozmowy z pracodawcą kończą się na: Jak się
    > apni nie podoba praca, to niech pani znajdzie inną! Czy można coś z tytm
    > zrobić?

    Znaleźć inną pracę?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i
    googlemail.com kasuję bez czytania


  • 3. Data: 2009-02-13 11:12:48
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Pracuję w Domu małego dziecka. Dostałam obowiązki pracownika. Pracuję jako
    > opiekunka dzięcięca. W zakresie obowiązków oprócz zajęć dydaktycznych,
    > wcześnego wykrywania chorób, prowadzenie prostych czynności samoobsługowych,
    > dabałość o czystość pościeli, ubrań, sprzęt. Ale jeden punkt jest bardzo
    > ugólny i nadużywany, przez pracodawce. To jest punkt: UTRZYMANIE POMIESZCZEŃ W
    > CZYSTOŚCI - narzucane jest nam sprzatanie podłóg jadalni (łącznie z
    > szorowaniem fug raz w tygodniu), wycieraniem i odkurzaniem kurzu na
    > korytarzach bawialni, mycie okien, sprzataniem łazienek i ubikacji i raz w
    > tygodniu mycie po za oddziałem podłogi. Jestem alergikiem, nigdy bym nie
    > dostała pozwolenia lekarskiego na zakres czynności sprzątaczki. Te jednak
    > muszę wykonywać. NIe dostaję żadnego dodatku za wykonywanie tych czynności.
    > Czy to jest zgodne z prawem i czy nie wykonanie tych czynności może się wiązać
    > z konsekwencją zwolnienia. Rozmowy z pracodawcą kończą się na: Jak się apni
    > nie podoba praca, to niech pani znajdzie inną! Czy można coś z tytm zrobić?
    > Prosze o pomoc.

    Ok, pomogę Ci. Napisz, w jakim mieście pracujesz.


    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com


  • 4. Data: 2009-02-13 12:18:28
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    >> Ok, pomogę Ci. Napisz, w jakim mieście pracujesz.
    >
    > W Kłodzku

    Dobra, musisz się zgłosić na Okrzei 8 w godzinach 8-14. Tam Ci pomogą.

    W razie czego telefon: (74) 865 74 10.

    A jakbyś nie mogła znaleźć, to masz mapkę:

    http://docelu.pl/?lon=16.65102&lat=50.43467&z=16&clo
    n=16.65102&clat=50.43467&pl_c=K%C5%82odzko&pl_cid=57
    782&pl_s=Okrzei%20S.&pl_sid=50932&pl_sn=8&sm_c=K%C5%
    82odzko&sm_cid=57782&t_rt=1&t_co0=Polska&t_co1=Polsk
    a&t_ci0=Nowa%20Ruda&t_s0=Marsz.%20Pi%C5%82sudskiego%
    20J.&t_sn0=14&t_cid0=70864&t_sid0=84661&t_clon0=16.5
    0381&t_clat0=50.57975&t_slon0=16.50394&t_slat0=50.58
    674&t_snlon0=16.50292&t_snlat0=50.58405&t_lon0=16.50
    292&t_lat0=50.58405&tcinv=1&tvt=4


    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com


  • 5. Data: 2009-02-13 12:34:48
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Kasia" <k...@o...pl>


    > Ok, pomogę Ci. Napisz, w jakim mieście pracujesz.

    W Kłodzku


  • 6. Data: 2009-02-13 15:37:01
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:20d9.00000007.49954d2e@newsgate.onet.pl Kasia
    <k...@o...pl> pisze:

    > Pracuję w Domu małego dziecka. Dostałam obowiązki pracownika. Pracuję
    > jako opiekunka dzięcięca. W zakresie obowiązków oprócz zajęć
    > dydaktycznych, wcześnego wykrywania chorób, prowadzenie prostych
    > czynności samoobsługowych, dabałość o czystość pościeli, ubrań, sprzęt.
    > Ale jeden punkt jest bardzo ugólny i nadużywany, przez pracodawce. To
    > jest punkt: UTRZYMANIE POMIESZCZEŃ W CZYSTOŚCI - narzucane jest nam
    > sprzatanie podłóg jadalni (łącznie z szorowaniem fug raz w tygodniu),
    > wycieraniem i odkurzaniem kurzu na korytarzach bawialni, mycie okien,
    > sprzataniem łazienek i ubikacji i raz w tygodniu mycie po za oddziałem
    > podłogi. Jestem alergikiem, nigdy bym nie dostała pozwolenia
    > lekarskiego na zakres czynności sprzątaczki. Te jednak muszę wykonywać.
    > NIe dostaję żadnego dodatku za wykonywanie tych czynności. Czy to jest
    > zgodne z prawem i czy nie wykonanie tych czynności może się wiązać z
    > konsekwencją zwolnienia. Rozmowy z pracodawcą kończą się na: Jak się
    > apni nie podoba praca, to niech pani znajdzie inną! Czy można coś z tytm
    > zrobić?
    Można.
    Pominę bez komentarza głupawe "rady" typu "zwolnić się", "znaleźć inną
    pracę" bo nie warto.
    Rozmowy z tak "argumentującym" pracodawcą to także strata czasu.
    Przede wszystkim zakres czynności musi opdpowiadać kwalifikacjom
    pracownika - nie można np. pracownikowi zatrudnionemu jako ksiegowy polecić
    sprzątania pomieszczeń biurowych.
    Po drugie pracodawca zatrudniając pracownika kieruje go na badania wstępne a
    na skierowaniu jest opis czynników charakteryzujących pracę na danym
    stanowisku. Zapewne nie zostałaś przebadana na okoliczność zdolności do
    szorowania kibli, mycia podłóg itp.
    Po trzecie dla celów dowodowych żądaj wydawania polecenia sprzątania na
    piśmie.
    No i na koniec zawiadomienie do PIPy (spokojnie można anonimowo).

    --
    Jotte


  • 7. Data: 2009-02-14 12:04:46
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Kasia" <k...@o...pl>


    > Można.
    > Pominę bez komentarza głupawe "rady" typu "zwolnić się", "znaleźć inną
    > pracę" bo nie warto.
    > Rozmowy z tak "argumentującym" pracodawcą to także strata czasu.
    > Przede wszystkim zakres czynności musi opdpowiadać kwalifikacjom
    > pracownika - nie można np. pracownikowi zatrudnionemu jako ksiegowy
    > polecić sprzątania pomieszczeń biurowych.
    > Po drugie pracodawca zatrudniając pracownika kieruje go na badania wstępne
    > a na skierowaniu jest opis czynników charakteryzujących pracę na danym
    > stanowisku. Zapewne nie zostałaś przebadana na okoliczność zdolności do
    > szorowania kibli, mycia podłóg itp.
    > Po trzecie dla celów dowodowych żądaj wydawania polecenia sprzątania na
    > piśmie.
    > No i na koniec zawiadomienie do PIPy (spokojnie można anonimowo).

    Czyli mogę żądać zlecenia sprzątania na piśmie nawet jeśli podpisałam zakres
    obowiązków i w jednym punkcie pisze .... "utrzymanie pomieszczeń w
    czystości" ?
    Rzeczywiście zostałam przebadana w zakresie opieki nad dzieckiem. Jestem
    alergikiem na roztocza. Biorę leki i inhalatory z pracy wracam z
    dusznościami i swędzeniem. Jest jescze jeden punkt ... wykonywanie innych
    prac zleconych przez przełożonego i wykonywanie prac zleconych przez
    Dyrektora placówki. Rozumiem, że zlecenie prac przez przełożonych dotyczyć
    może jedynie zakresu opieki nad dzieckiem? Czy tak?

    Dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam


  • 8. Data: 2009-02-14 12:07:03
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Kasia" <k...@o...pl>

    Dziękuję za podpowiedź. Myślę, że się tam zgłoszę. :-) Bo mam tego bałaganu
    serdecznie dość.
    > http://docelu.pl/?lon=16.65102&lat=50.43467&z=16&clo
    n=16.65102&clat=50.43467&pl_c=K%C5%82odzko&pl_cid=57
    782&pl_s=Okrzei%20S.&pl_sid=50932&pl_sn=8&sm_c=K%C5%
    82odzko&sm_cid=57782&t_rt=1&t_co0=Polska&t_co1=Polsk
    a&t_ci0=Nowa%20Ruda&t_s0=Marsz.%20Pi%C5%82sudskiego%
    20J.&t_sn0=14&t_cid0=70864&t_sid0=84661&t_clon0=16.5
    0381&t_clat0=50.57975&t_slon0=16.50394&t_slat0=50.58
    674&t_snlon0=16.50292&t_snlat0=50.58405&t_lon0=16.50
    292&t_lat0=50.58405&tcinv=1&tvt=4
    >
    >
    > --
    > Zobacz, jak się pracuje w Google:
    > http://pracownik.blogspot.com


  • 9. Data: 2009-02-14 13:01:36
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 12:04:46 -0000, Kasia napisał(a) w
    <news:gn68gd$s90$1@news.onet.pl>:

    Tak. A "utrzymanie pomieszczeń w czystości" nie może oznaczać pracy
    sprzątaczki, lecz co najwyżej dbałość o własne stanowisko pracy.

    --
    Quid leges sine moribus?


  • 10. Data: 2009-02-14 14:13:32
    Temat: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gn68gd$s90$1@news.onet.pl Kasia <k...@o...pl>
    pisze:

    >> Można.
    >> Pominę bez komentarza głupawe "rady" typu "zwolnić się", "znaleźć inną
    >> pracę" bo nie warto.
    >> Rozmowy z tak "argumentującym" pracodawcą to także strata czasu.
    >> Przede wszystkim zakres czynności musi opdpowiadać kwalifikacjom
    >> pracownika - nie można np. pracownikowi zatrudnionemu jako ksiegowy
    >> polecić sprzątania pomieszczeń biurowych.
    >> Po drugie pracodawca zatrudniając pracownika kieruje go na badania
    >> wstępne a na skierowaniu jest opis czynników charakteryzujących pracę
    >> na danym stanowisku. Zapewne nie zostałaś przebadana na okoliczność
    >> zdolności do szorowania kibli, mycia podłóg itp.
    >> Po trzecie dla celów dowodowych żądaj wydawania polecenia sprzątania na
    >> piśmie.
    >> No i na koniec zawiadomienie do PIPy (spokojnie można anonimowo).
    > Czyli mogę żądać zlecenia sprzątania na piśmie nawet jeśli podpisałam
    > zakres obowiązków i w jednym punkcie pisze .... "utrzymanie pomieszczeń
    > w czystości" ?
    Możesz i powinnaś.
    Utrzymanie pomieszczeń w czystości nie musi oznaczać osobistego latania ze
    ścierą.
    Od tego są panie sprzątające, którym przekazujesz informacje o konieczności
    posprzątania.
    Ja bym wystąpił pisemie do pracodawcy o doprecyzowanie (również na piśmie)
    sposobu realizacji tego punktu.
    Może się sam pogrzebie?

    > Rzeczywiście zostałam przebadana w zakresie opieki nad dzieckiem. Jestem
    > alergikiem na roztocza. Biorę leki i inhalatory z pracy wracam z
    > dusznościami i swędzeniem. Jest jescze jeden punkt ... wykonywanie innych
    > prac zleconych przez przełożonego i wykonywanie prac zleconych przez
    > Dyrektora placówki. Rozumiem, że zlecenie prac przez przełożonych
    > dotyczyć może jedynie zakresu opieki nad dzieckiem? Czy tak?
    Niezupełnie, vide art. 42 §4 KP.
    Taki zapis jest często umieszczany w zakresie obowiązków ale nie należy się
    go obawiać, tylko znać stan prawny (a tu przyda się m.in. art. 9 oraz art.
    18 KP) i nie pękać.

    --
    Jotte

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1