  • Data: 2004-11-07 09:48:20
    Temat: Postepowanie cywilne
    Od: "Tomek" <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam goraca prosbe od kogos kto zna sie na prawie cywilnym.

    Zanalazlem sie w sytuacji ktora doprowadza mnie do szalu ajednoczesnie czuje
    sie bezsilny,
    A wiec jakis czas temu przyjaciel poprosil mnie abym byl swiadkiem w jego
    sprawie rozwodowej w lutym. Niestety z powodow zawodowych nie moglem przyjsc.
    Po tygdoniu od daty sprawy dostalem zawiadomienie na ktorym bylo napisane ze
    nalozono na mnie kare grzywny w wysokosci 300zl i ze mam prawo w ciagu 7 dni
    lub na nastepnym posiedzeniu na ktore bede wezwany zlozyc usprawiedliwinie
    niestawiennictwa. Pomyslalem wtedy ze skoro moge osobisice wyjasnic powod mojej
    nieobecnosci na nastepnym posiedzeniu to nie ma problemu. Od mojego przyjaciela
    dowiedzialem sie nastepne posiedzenie bedzie w tym roku i ze bede wezwany.
    Ku mojemu zdziwieniu w sierpniu Sad naslal na mnie komornika za to ze nie
    zaplacilem grzywny ,ktory po jakims czasie sciagnal mi z pensji 500zl (300
    zlgrzywna plys 200 zl koszty egzekucji, niezle co). Wiem ze suma nie jest moze
    duza ale biorac pod uwage moje zarobki to stanowi dla mnie znaczna kwote.
    Zaskarzylem sprawe w ciagu 7 dni (tak jak bylo napisane na pouczeniu) do Sady
    Cywilnego powolujac sie na zapis ze mialem prawo zlozyc oswiadczenie osobiscie
    na nastepnej sprawie ktora miala byc we wrzesniu. W ostatni piatek dostalem
    informacje z Sadu Cywilnego ze jakis sedzia na posiedzeniu niejawnym oddalil
    moja skarge. I nic wiecej. Zero informacji na jakie podstawie oddalil, zgdonie
    z jakim przepisme nic. Poprostu oddalil i czesc. Poza tym nie dostalem zadnej
    informacji czy przysluguje mi jakies prawo do zaskarzenia tego postanowinia.
    I tu moje pytanie. Czy mam rozumiec ze juz po sprawie i sobie odpuscic czy moze
    warto cos jeszcze robic. Nieukrywam ze czuje sie poprostu zwyczajnie oszukany.

    Z gory dziekuje
    Tomek