  • Data: 2003-11-06 19:51:39
    Temat: Podwójna umowa o dzieło
    Od: MhF <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bry,

    Sytuacja jest dziwna: dostałem projekt budowlany do wykonania na
    podstawie koncepcji. Przy projekcie podpisałem dwie umowy (może to i
    dziwne): pierwszą - wstępną, choć nigdzie nie ma na niej takiego
    sformułowania, zatytułowana jest po prostu umowa nr...
    - określającą szczegółowo co, jak, do kiedy, za ile, kiedy płatności;
    drugą - na standardowym druku umowy o dzieło, już nie tak szczegółową.
    Obie umowy różnią się od siebie jednym detalem - terminem płatności.
    Pierwsza mówi o 24 grudnia, druga (ta o dzieło) o 7 dniach od daty
    złożenia projektu w siedzibie zamawiającego.

    No i mamy konsternację - który termin jest wiążący?

    Pytanie następne: ponieważ pracodawca jest mocno niesolidny i
    wiem na pewno, iż mogą być problemy z dotrzymaniem nawet terminu 24
    grudnia - jak można na nim "wymusić" wypłatę wynagrodzenia? Nie
    myślę tutaj o ciąganiu się po sądach... Raczej chodzi o "nauczkę",
    aby nie zwodził innych - co mogę zrobić? Zgłosić go na "czarną
    listę"? Jak to się robi? Czy to przeszkadzało będzie mu na codzień?
    Firma budowlana startuje w przetargach publicznych... Czy
    postraszenie taką listą ma jakiś sens? Przełożenie na kontakty
    handlowe? Czy pracodawca może się obawiać takiej listy?

    Proszę o radę, jesteście pewnie mocno doświadczeni w tych sprawach
    :)

    Pozdrawiam,

    --
    MhF