  • Data: 2002-09-24 12:32:11
    Temat: Odp: Malzenstwo i studia dzienne
    Od: "Marek S." <m...@l...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W czasach gdy ja studiowałem (początek lat 90.)
    w sytuacji takiej jak ty opisujesz (małżeństwo studentów)
    uczelnia traktowała takich delikwentów tak jakby dalej byli na utrzymaniu
    rodziców.

    I tutaj jej (uczelni) się nie dziwie.
    Obowiązujący wówczas system pozwalał
    uzyskać stypendium socjalne w wysokości róznicy pomiędzy dochodem na jednego
    członka
    rodziny a najniższą emeryturą.
    W przypadku małżeństwa studentów oboje wykazaliby zerowy dochód
    a więc zgodnie z powyższym, dostaliby maksymalną pomoc socjalną.

    Łatwo sobie wyobrazić co by się działo gdyby byłoby to możliwe!
    Pewnie na uczelni kawalerowie i panny byłyby rzadkością!

    Co innego gdy się studiowało i było się mężem/żoną osoby niestudiującej ale
    pracującej.
    Wtedy takich ograniczeń nie stosowano.

    Marek S.