  • Data: 2002-08-08 08:54:20
    Temat: Obowiązek utrzymywania dziecka
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa jest następująca:
    Koleżanka rozwiodła się z mężem, mężczyzną ponad czterdziestoletnim, ojcem
    dwojga dzieci. Nazwijmy go K. Jedną z głównych przyczyn rozwodu był fakt, że
    K. miał romans ze swoją uczennicą (wtedy 17 letnią, teraz ma ponad 19).
    Dziewczyna zdała maturę, startowała na studia, lecz się nie dostała. Po
    rozwodzie K. zamieszkał z nią w swoim mieszkaniu. Rodzice dziewczyny
    kategorycznie stwierdzili, że dopóki mieszka ona z K., oni nie mają zamiaru
    dać jej ani grosza (wcześniej mieli zamiar nawet wytoczyć mu proces -
    uwiedzenie nieletniej , czy wykorzystanie zależności uczeń - nauczyciel, nie
    wiem dokładnie o co chodziło, więc nie chcę namącić). Ale dziewczę skończyło
    18 lat, spakowało manatki i wyprowadziło się do ukochanego;) Teraz
    dziewczyna chce iść na studia zaoczne, które niestety kosztują, w związku z
    tym K. sugeruje jej, że w końcu rodzice mają wobec niej obowiązek łożenia na
    utrzymanie córki, dopóki ona się uczy.
    Czy tak jest w istocie? Tzn.czy dotyczy to również studiów zaocznych? Poza
    tym, jak wspomniałam, rodzice powiedzieli, że dopóki mieszka ona z K. nie
    dostanie ani grosza i rzeczywiście są w tym konsekwentni. Czy w związku z
    tym nie grozi im, że córka wytoczy im proces?
    Z góry dzięki za odpowiedzi.