eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesprawny sprzęt uszkodził zasilaczNiesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
  • Data: 2006-11-17 10:35:06
    Temat: Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Kupiłem płytę główną w sklepie internetowym. Po zainstalowaniu brak
    jakichkolwiek oznak "życia". Ponieważ mam w komputerze marny zasilacz 300W a
    nowy sprzęt jest dość "silny", pomyślałem, że właśnie on nie wyrabia. W
    drugim komputerze (na gwarancji, bez plomb) mam zasilacz, 400W który to
    podłączyłem do tej płyty. Przy próbie uruchomienia z zasilacza poszedł błysk
    i dymek - zasilacz umarł.

    Napisałem pismo, że stwierdzam niezgodność towaru z umową i proszę o wymianę
    na fabrycznie nowy i wysyłam to na ich koszt. W korespondencji mejlowej
    otrzymałem między innymi taką informację:

    "...Informujemy również, iż w przypadku zgłoszenia reklamacji, która nie
    znajdzie potwierdzenia, *** zastrzega sobie możliwość obciążenia
    reklamującego kosztami ekspertyzy oraz transportu produktu."



    Czy w przypadku zgłaszania niezgodności mają takie prawo? Przecież w ciągu
    sześciu miesięcy przyjmuje się, że wada istniała od początku. Powinni to
    wymienić "od ręki" czy będę te 14 dni?



    Pytania dodatkowe:

    1. Co z uszkodzonym zasilaczem? Oddać go do reklamacji z gwarancji komputera
    (ma 11 miesięcy, więc może też niezgodność?) czy starać się od sprzedawcy
    płyty - jeżeli istnieje taka możliwość?

    2. Abstrahując od tego przypadku, czy sprzedawca ma prawo żądać lub
    uzależniać przyjęcie reklamacji od odesłania towaru w oryginalnym
    opakowaniu?



    pozdrawiam,

    Bo


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1