eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesprawny sprzęt uszkodził zasilacz › Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Bogdan" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
    Date: Fri, 17 Nov 2006 11:35:06 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <ejk3a2$e9h$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: gfq38.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1163759746 14641 83.12.146.38 (17 Nov 2006 10:35:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Nov 2006 10:35:46 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:426764
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Kupiłem płytę główną w sklepie internetowym. Po zainstalowaniu brak
    jakichkolwiek oznak "życia". Ponieważ mam w komputerze marny zasilacz 300W a
    nowy sprzęt jest dość "silny", pomyślałem, że właśnie on nie wyrabia. W
    drugim komputerze (na gwarancji, bez plomb) mam zasilacz, 400W który to
    podłączyłem do tej płyty. Przy próbie uruchomienia z zasilacza poszedł błysk
    i dymek - zasilacz umarł.

    Napisałem pismo, że stwierdzam niezgodność towaru z umową i proszę o wymianę
    na fabrycznie nowy i wysyłam to na ich koszt. W korespondencji mejlowej
    otrzymałem między innymi taką informację:

    "...Informujemy również, iż w przypadku zgłoszenia reklamacji, która nie
    znajdzie potwierdzenia, *** zastrzega sobie możliwość obciążenia
    reklamującego kosztami ekspertyzy oraz transportu produktu."



    Czy w przypadku zgłaszania niezgodności mają takie prawo? Przecież w ciągu
    sześciu miesięcy przyjmuje się, że wada istniała od początku. Powinni to
    wymienić "od ręki" czy będę te 14 dni?



    Pytania dodatkowe:

    1. Co z uszkodzonym zasilaczem? Oddać go do reklamacji z gwarancji komputera
    (ma 11 miesięcy, więc może też niezgodność?) czy starać się od sprzedawcy
    płyty - jeżeli istnieje taka możliwość?

    2. Abstrahując od tego przypadku, czy sprzedawca ma prawo żądać lub
    uzależniać przyjęcie reklamacji od odesłania towaru w oryginalnym
    opakowaniu?



    pozdrawiam,

    Bo


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1