  • Data: 2006-11-17 13:33:26
    Temat: Re: Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
    Od: "Bogdan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:455DA8B4.5030203@cos.gdzies.net.pl...
    > Hmmm na 99% stary zasilacz nie pojdzie z nowa plyta. Co do tego nowszego
    > proponowalbym najpierw sprawdzic co sie spalilo w zasilaczu. Moze sie
    > uszkodzil od plyty a moze nie.
    Nie będę sprawdzałem, bo straciłbym gwarancję (na zasilaczu są plomby). Na
    razie uzgodniłem wysłanie go do wymiany w ramach gwarancji.

    > Wez pod uwage jeszcze jedna mozliwosc, ze plyta sie uszkodzila od
    > pierwszego zasilacza.
    > Niemniej wszystko to gdybanie, zeby cos powiedziec nalezaloby sprawdzic i
    > plyte i zasilacz, bo z powyzszego nie mozna jednoznacznie okreslic co jest
    > przyczyna awarii.

    Dlaczego stary zasilacz nie uszkodził poprzedniej płyty? Stara konfiguracja
    nadal pracuje.

    > Ciesz sie ze wogole odebrali przesylke na ich koszt...
    > Fakt, ze sprzedawca musi pokryc koszty przesylki nie oznacza ze musi
    > odbierac paczki wysylane na jego koszt.
    Czy myślisz, że wysłałem im to bez uprzedzenia??
    Nawet z ich punktu widzenia logiczne i ekonomiczne jest wysłanie na ich
    koszt. Sklepy mają umowy ze spedycjami i taniej im wychodzi odebrać paczkę
    za 14 zł w ramach umowy, niż za 25 zł (no i koszt przelewu/przekazu) od
    osoby prywatnej.

    > No ale wydaje mi sie, ze jesli ktos zglasza niezgodnosc to trzeba by
    > sprawdzic, czy owa niezgodnosc zeczywiscie wystepuje? Chyba ze sie myle.
    Trzeba. Tyle, że w tym wypadku jest ewidentna - sprzęt nie działa. Pewnie
    mają chęć wysłania tego do producenta co znacznie przeciągnie sprawę.
    Za niezgodność odpowiada sprzedawca nie producent - prawda? I nie może tego
    uzależniać od zdania strony trzeciej - gdzieś był podobny zapis ale mi się
    zgubił, pomoże ktoś?

    > MSPANC
    > Jak pukniesz mlotkiem w plyte w ciagu 6 miesiecy tez bedziesz utrzymywal
    > ze wada istniala od poczatku?
    Ala śmiejesz się z przepisu czy czegoś innego? Przecież taki jest zapis a
    uszkodzenia mechaniczne to całkiem inna sprawa i nie podlegają roszczeniom.
    Płyta nie ma żadnych widocznych uszkodzeń, żaden kondensator nie strzelił.
    W zasadzie mogłem oddać na zasadzie zwrotu zakupów internetowych w ciągu 10
    dni i zamówić sobie drugą.

    > Raczej nie przejdzie ani jedno, ani drugie. Probowac zawsze mozna.
    Rozmawiałem ze sprzedawcą i już wiem, że gwarancja na zasilacz przejdzie.

    > Oryginalne opakowanie gwarantuje (na ogol) ze sprzet nie dostanie po
    > drodze dodatkowych uszkodzen. Co do samego faktu czy moze czy nie, byly
    > juz tutaj na ten temat dyskusje. Proponuje sprawdzic archiwum.
    >
    > pozdrawiam,
    > Przemek O.

    Przekopałem i "wyrok" ostateczny nie zapadł... mogą, nie mogą....

    pozdrawiam,
    Bogdan