  • Data: 2006-03-23 01:07:33
    Temat: Naruszenie dóbr osobistych
    Od: "Maciej Zagozda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ciekawe, znalazłem dzisiaj tekst w poście jednego z uczestników
    grupy dyskusyjnej typu "oferta tpi.pl to oszustwo".

    Zastanawiam się jakie potencjalnie negatywne konsekwencje prawne
    niesie ze sobą napisanie na przykład w takim poście że firma X to
    oszust.

    Podejrzewam że napisanie podobnego tekstu na stronie w Internecie, na
    przykład blogu, to jest to samo.

    A teraz skomplikujmy problem jeszcze bardziej: co z tekstem:
    "sprzedawca X w sklepie Y wprowadził mnie w błąd, uważam że mnie
    oszukał",

    albo jeszcze tak: "właściciel o imieniu X firmy Y nie zapłacił za
    usługę Z". Czy można mówić o pomówieniu?

    Czy można mówić o naruszeniu dóbr osobistych jeżeli okazałoby
    się że tekst jest prawdziwy?