  • Data: 2008-08-18 21:07:07
    Temat: Nakaz zapłaty - ale ja już zapłaciłem
    Od: "Daktyl" <d...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,
    dla Was to pewnie bulka z maslem, wiec bede wdzieczny jak rozwiejecie moje
    watpliwosci...

    Dzis dostalem nakaz zaplaty. Sprawa dotyczy sytuacji z lutego, kiedy
    spoznilem sie dwa miesiace z zaplata pewnego rachunku (trochę mi zajęło
    zebranie sporej jak dla mnie kwoty - ok. 1000 zł, ale udalo sie). Przelew
    wyszedl z mojego konta dokladnie 21 kwietnia - myslalem, ze sprawa jest
    zamknieta.

    Tymczasem dzis debralem z sądu nakaz zaplaty z postepowania upominawczego,
    mam 2 tygodnie na sprzeciw. Sprzeciw oczywiscie zloze, wydrukuje
    potwierdzenie przelewu i pewnie sie obronie, ale...

    Powod wniosl do sądu rowniez o zasadzenie odsetek za te 2 miesiace z data 10
    kwietnia, co moze sugerowac, ze wowczas stworzyl pozew. Tymczasem na samym
    pozwie mam date wplywu do biura podawczego - koniec czerwca. Przeciez nawet
    jak by to wyslal poczta, to by nie szlo ponad 2 miesiace. A wiec
    najprawdopodobniej zlozyl pozew juz po tym czasie, kiedy mu zaplacilem
    (21.04). Czy mozna bezkarnie skadac pozwy zatajajac, ze ktos zaplacil i
    liczac na to, ze ktos nie zlozy sprzeciwu i wyegzekwuje drugi raz swoja
    naleznosc? Mam 100% pewnosci, ze przelew dotarl we wlasciwe miejsce.

    Nawet jesli wyslal do sadu ten pozew przed wplata i to lezalo gdzies na
    poczcie 2 miesiace, to czy nie powinien poinformowac sadu o tym, że
    zaplacilem i sprawa zamknieta jest, ewentualnie domagac sie tylko jakis
    kosztow sadowych/odsetek? Na wyslanie takiej informacji do sadu mial prawie
    4 miesiace.

    I drugie pytanie - w grudniu muszę wyjechać na tydzień zagranice. Boje sie,
    ze jak juz zloze ten sprzeciw, to sad niefartownie wyznaczy termin rozprawy
    wlasnie na ten termin - patrzac na kalendarz jest na to duza szansa i bedzie
    problem. Czy moge jakos z wyprzedzeniem, jeszcze przed okresleniem terminu
    rozprawy (np. razem ze sprzeciwem) zlozyc pisemna prosbe o wyznaczenie
    terminu rozprawy w jakikolwiek dzien byle nie tamtym tygodniu, bo wyjezdzam?
    Jest cos takiego praktykowane?

    Z gory uprzejmie dziekuje za pomoc
    Bartek