  • Data: 2008-08-21 11:12:12
    Temat: Re: Nakaz zapłaty - ale ja już zapłaciłem
    Od: "moniq" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Daktyl <d...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Powod wniosl do sądu rowniez o zasadzenie odsetek za te 2 miesiace z data 10
    > kwietnia, co moze sugerowac, ze wowczas stworzyl pozew. Tymczasem na samym
    > pozwie mam date wplywu do biura podawczego - koniec czerwca. Przeciez nawet
    > jak by to wyslal poczta, to by nie szlo ponad 2 miesiace. A wiec
    > najprawdopodobniej zlozyl pozew juz po tym czasie, kiedy mu zaplacilem
    > (21.04). Czy mozna bezkarnie skadac pozwy zatajajac, ze ktos zaplacil i
    > liczac na to, ze ktos nie zlozy sprzeciwu i wyegzekwuje drugi raz swoja
    > naleznosc? Mam 100% pewnosci, ze przelew dotarl we wlasciwe miejsce.

    Ja akurat byłam drugą stroną przy postępowaniu nakazowym, w którym miałam do
    odzyskania 650 zł. W dniu składania pozwu i po wykananiu wszelkich opłat,
    wpłacono mi 50 zł. Musiałabym od nowa przygotowywać cały wniosek.
    Złożyłam tak jak było. Udało mi się jeszcze porozmawiać z prokuratorem
    prowadzącym sprawę, który uznał że lepiej dla mnie jeśli już po zakończeniu
    postępowania zgłoszę komornikowi, iż kwota ta wpłynęła z określoną datą.
    Sprawa była oczywiście wygrana tyle że jak zwykle toczyła się dosyć długo. U
    komornika oczywiście zgłosiłam, że kwota roszczeń jest niższa.

    W Twojej sytuacji rzeczywiście podważasz od razu wiarygodność powództwa. Z
    tym, że aby nie mieć problemów radziłabym Ci wziąć potwierdzenie przelewu z
    banku. Nie wiem jak sąd, ale nie wszystkie jednostki akceptują przelewy
    drukowane...