  • Data: 2006-06-24 20:53:06
    Temat: Konsekwencje braku skutecznego powiadomienia
    Od: "bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,

    mam taką sytuacje: zarządca wspólnoty mieszkaniowej został ponad rok temu
    ustnie poinformowany przeze mnie o moim nowym adresie korespondencyjnym,
    który jest inny, niż adres zameldowania. Niestety, cały czas przesyłki
    wysyłane były na adres zameldowania, wskutek czego większość listów
    nie-poleconych zaginęła. Zarządca na moje kilkukrotne ustne protesty
    reagował przeprosinami, tłumaczył to niedopatrzeniem, niedoświadczeniem
    pracownika, ale i tak korespondencja szła na adres zameldowania, a nie na
    korespondencyjny. W końcu zdenerwowałem się i dwa miesiące temu złożyłem mu
    pisemne oświadczenie co do właściwego adresu dla korespondencji. Niedawno
    otrzymałem wreszcie pismo od zarządcy na poprawny adres, ale jest w nim
    informacja o powstaniu zaległości w moich opłatach eksploatacyjnych lokalu.
    Po wyjaśnieniu okazało się, że w międzyczasie (od stycznia) wzrósł czynsz i
    zarządca wysłał zawiadomienie o tym fakcie listem zwykłym - na adres
    zameldowania..... List do mnie nie dotarł i cały czas płaciłem starą stawkę
    czynszu - stąd narastające zaległości. Teraz zarządca domaga się ode mnie
    karnych odsetek za zwłoke w opłatach (za ich nie opłacaną część).
    Oczywiście - nie zamierzam płacić odsetek za zaległości powstałe nie z mojej
    winy. Szukam więc paragrafu mówiącego o braku skutecznego powiadomienia mnie
    przez zarządcę lub o powiadomieniu wadliwym - jest coś takiego, na co mogę
    się powołać? O kwestii powiadomień skutecznych w postępowaniu
    administracyjnym mówi fragment KPA, ale to
    chyba w moim przypadku nie ma zastosowania? Proszę o drobną podpowiedź.....

    Pozdrawiam, bart