    From: Igor <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy już nic sie nie da zrobic?
    Date: Fri, 7 Mar 2008 13:09:46 -0800 (PST)

    Witam.

    Mialem dluznika. Faktura VAT + odsetki. Odczekalem prawie 3 lata od
    terminu zaplaty. Wystapilem do Sadu Grodzkiego z powodztwem przeciwko
    niemu. W pozwie napisalem ze w wnosze o wystawienie nakazu zaplaty.

    Sad Grodzki przeslal to z wlasnej inicjatywy do Wydzialu Cywilnego a
    ten wyznaczyl termin rozprawy. Na rozprawe nie poszedlem o czym
    wczesniej Sad uprzedzilem ze jesli sa potrzebne jakiekolwiek moje
    wyjasnienia to odpowiem pisemnie. Sprawa wydawala mi sie banalnie
    prosta i nie moglem jej przegrac.

    Czekam na ten nakaz zaplaty i nic, nie przychodzi i nie przychodzi.
    Dzwonie do Sadu i pytam co jest. Jest wyrok w sprawie. Prosze o
    przeslanie mi wyroku. Sad przesyla wyrok - oddala moje powodztwo i
    zasadza koszta adwokackie dla pozwanego. Wyrok zapadl na tamtej
    rozprawie, dawno temu. Prosze o przeslanie mi uzasadnienia wyroku
    zebym chociaz wiedzial jak to mozliwe ze nie wygralem. Sad mi
    odpowiada ze uzasadnienie sporzadza sie na wniosek strony tylko w
    ciagu 14 dni od ogloszenia wyroku.

    Czyli nawet nie wiem dlaczego przegralem oczywista sprawe. Domyslam
    sie ze dluznik pokazal dowody wplat za jakies inne faktury. Niby Ok,
    moglbym go wiec go pozwac za niezaplacona jakas inna fakture. Ale
    niestety od terminow zaplaty tamtych faktur minely juz ponad 3 lata.

    Co teraz? Mam jakas sciezke zeby dowiesc swoich racji i odzyskac dlug?

    pozdrawiam
    Igor