  • Data: 2008-03-09 13:48:36
    Temat: Re: Czy już nic sie nie da zrobic?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Pojęcia nie mam. Nie mieszka tam gdzie jego firma ma siedzibę. A że
    > przegapił korespondencję wysłaną na firmowy adres to już raczej głupota
    > do kwadratu.
    >
    > No ale dobra. Powiedzmy że się przeprowadzam a sąd śle na stary adres.
    > Aktualny lokator mówi listonoszowi, że "Agnieszka już tutaj nie
    > mieszka". To w jakiś sposób wiąże sąd? A co jeśli pismo wraca po
    > dwukrotnym awizowaniu? Jest coś takiego jak CBA... może tam się trzeba
    > "uaktualnić"?

    Ważnym do doręczeń jest adres zamieszkania. Tak więc jeśli sąd
    wysyłał listy na adres inny niż zamieszkania, to można próbować to
    odkręcić, jeśli udowodni się, że nie był to wtedy adres zamieszkania.
    Fakt nieprzerejestrowania firmy, czy braku wymeldowania się to może
    utrudnić. Jednakże należy zwrócić uwagę, że w przypadku działalności
    gospodarczej sąd przedsiębiorcę powinien poszukiwać w miejscu jego
    zamieszkania, a nie w miejscu prowadzenia przez niego DG.

    Jeśli pismo wraca po awizowaniu (nie podjęto w terminie) to sąd
    uznaje to za doręczone. Osoba zainteresowana może próbować potem to
    odkręcać, udowadniając, że wcale tam nie mieszkała. Tego typu sprawy są
    jednak o tyle trudne, ze jest to wyjaśnianie "po fakcie", kiedy to np.
    już jest nadana klauzula wykonalności, a nawet egzekucja moze być
    prowadzona (jeśli mówimy o tego typu sprawach).

    O wiele lepiej dla adresata jest, jeśli pismo wróci z adnotacją
    "adresat tu nie mieszka" lub podobną. Sąd prosi wtedy powoda
    (wnioskodawcę) o podanie aktualnego adresu, można wtedy sprawdzić dane
    zameldowania w Centralnym Biurze Adresowym. I tu znów: adres
    zameldowania nie musi być adresem zamieszkania, który zgodnie z literą
    prawa jest ważniejszy. Wszystko zależy od tego jak do tego podejdzie sąd.

    W ostateczności - jeśli adres zamieszkania jest nieznany, można
    próbować doręczyć pismo np. do zakładu pracy adresata, albo na przykład
    ustanowić kuratora dla doręczeń.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz