  • Data: 2008-03-08 06:17:23
    Temat: Re: Czy już nic sie nie da zrobic?
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Igor <i...@w...pl> napisał(a):

    > Czyli nawet nie wiem dlaczego przegralem oczywista sprawe. Domyslam
    > sie ze dluznik pokazal dowody wplat za jakies inne faktury. Niby Ok,
    > moglbym go wiec go pozwac za niezaplacona jakas inna fakture. Ale
    > niestety od terminow zaplaty tamtych faktur minely juz ponad 3 lata.
    >
    > Co teraz? Mam jakas sciezke zeby dowiesc swoich racji i odzyskac dlug?
    >
    > pozdrawiam
    > Igor

    Nie jestem prawnikiem.

    Proponuję rozpatrzeć następujący wariant.

    Przeglądnąć akta i zorientować się, czy zeznania dłużnika nie podlegają pod
    par. 233 kk, lub jakiś inny paragraf, który nie ulega przedawnieniu.
    Jeżeli tak, to złożyć doniesienie przeciw dłużnikowi z par. np. 233 kk na
    policji lub w prokuraturze. Organa ścigania mają obowiązek z urzędu zająć
    się tym doniesieniem i sprawdzić jego zasadność.
    Jeżeli ewentualnie wygrasz taki proces karny, to wtedy chyba z powództwa
    cywilnego możesz wystąpić o naprawienie wyrządzonych Ci krzywd. A może
    przysługiwałaby nawet jakieś inne środki prawne?

    Adam