    From: dilivio <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wlasna firma a zwolnienie lekarskie
    Date: Fri, 12 Jan 2007 21:10:23 +0000 (UTC)

    Witam
    Jak dotad bez wiekszych problemow zdrowotnych prowadzilem wlasna dzialanosc
    gospodarcza. Polega glownie na jezdzeniu po Polsce po firmach (10 proc. czasu) i
    siedzeniu przy komputerze (reszta czasu). Zdrowie dopisywalo przez poltora roku, az
    nagle kregoslup odmowil posluszenstwa. Siedziec praktycznie nie moge, jezdzic tym
    bardziej i zostaje bez mozliwosci zarabiania. Dokladne badania lekarskie przede mna,
    ale wstepnie zanosi sie albo na operacje, albo przynajmniej dluzsza rehabilitacje
    (1-2 miesiace). Nigdy jako prowadzacy dzialalnosc nie korzystalem ze swiadczen ZUS-
    owskich, stad mam kilka pytan.
    - czy mam szanse na zwolnienie z placenia za ZUS w czasie leczenia?
    - cos obilo mi sie o uszy, ze ZUS przy dluzszych problemach zdrowotnych wyplaca
    czesc wynagrodzenia, ale nie znam szczegolow. Jak to wyglada?
    - jak wygladaja formalosci zwiazane z ZUS-em w takich wypadkach? Po prostu
    dostarczyc im zwolnienie? Co dalej?