  • 1. Data: 2007-01-12 21:10:23
    Temat: wlasna firma a zwolnienie lekarskie
    Od: dilivio <n...@s...pl>

    Witam
    Jak dotad bez wiekszych problemow zdrowotnych prowadzilem wlasna dzialanosc
    gospodarcza. Polega glownie na jezdzeniu po Polsce po firmach (10 proc. czasu) i
    siedzeniu przy komputerze (reszta czasu). Zdrowie dopisywalo przez poltora roku, az
    nagle kregoslup odmowil posluszenstwa. Siedziec praktycznie nie moge, jezdzic tym
    bardziej i zostaje bez mozliwosci zarabiania. Dokladne badania lekarskie przede mna,
    ale wstepnie zanosi sie albo na operacje, albo przynajmniej dluzsza rehabilitacje
    (1-2 miesiace). Nigdy jako prowadzacy dzialalnosc nie korzystalem ze swiadczen ZUS-
    owskich, stad mam kilka pytan.
    - czy mam szanse na zwolnienie z placenia za ZUS w czasie leczenia?
    - cos obilo mi sie o uszy, ze ZUS przy dluzszych problemach zdrowotnych wyplaca
    czesc wynagrodzenia, ale nie znam szczegolow. Jak to wyglada?
    - jak wygladaja formalosci zwiazane z ZUS-em w takich wypadkach? Po prostu
    dostarczyc im zwolnienie? Co dalej?

  • 2. Data: 2007-01-14 00:41:49
    Temat: Re: wlasna firma a zwolnienie lekarskie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 21:10:23 +0000 (UTC), dilivio napisał(a):

    > - jak wygladaja formalosci zwiazane z ZUS-em w takich wypadkach? Po prostu
    > dostarczyc im zwolnienie? Co dalej?

    tak, dostarczyć;
    za ileśtam dni zwolnienia sam sobie płacisz, a powyżej ileśtam ZUS ci
    płaci, pod warunkiem oczywiście, że opłacałeś odpowiednią składkę.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 3. Data: 2007-01-14 14:42:03
    Od: "Daga" <d...@k...pl>

    Użytkownik "dilivio" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    /...../
> [...]
    > to wyglada? - jak wygladaja formalosci zwiazane z ZUS-em w takich
    > wypadkach? Po prostu dostarczyc im zwolnienie? Co dalej?

    Jeśli płaciłeś sobie chorobowe (przynajmniej 6-miesięcy) i w terminie to zus
    wypłaci ci od pierwszego dnia zwolnienia.
    Zanosisz zwolnienie do zus, wypełniasz druk i składasz w okienku.(na
    wszelki wypadek zrób sobie kopie zwolnienia i niech Ci potwierdzą, że
    złożyłeś). Ale mimo zwolnienia musisz co miesiąc płacić składkę zdrowotną.

    --
    Pozdrawiam,
    Daga