  • Data: 2007-04-07 15:27:07
    Temat: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    studiuję i pracuję, chciałbym podjąć drugi kierunek studiów jednakże
    musiałbym zrezygnować z pracy, ojciec zazwyczaj dawał mi około 200zł
    na studia, a teraz jak na złość przestał. Rodzi się tutaj pytanie czy
    można to jakoś prawnie uregulować? Do spraw stypendialnych składam
    oświadczenie za rok poprzedni, moje jak i rodziców, oni jednak nie
    dają grosza na moje studia a ja przez ich dochody nie mam szans na
    stypendium, umowa pomiędzy mną a nim to chyba zbyt mało, czy istnieje
    jakiś sposób aby uczelnia respektowała moje realne dochody, czyli tyle
    ile udałoby mi się zarobić i ew. jakąś kwotę otrzymaną przez rodziców?
    Kiedyś słyszałem o tym, że opiekun prawny musi mi mnie utrzymywać
    jeżeli się uczę, więc może mogę złożyć sprawę w sądzie, jeżeli tak to
    na jakiej podstawie? W takim przypadku jeżeli z ojcem doszłoby do
    ugody miałbym sądowe potwierdzenie dostępnych środków na życia a do
    tego chyba uczelnia nie mogłaby się czepić. Możecie coś konkretnego
    poradzić?
    --
    pozdrawiam
    Sławek