  • Data: 2007-04-09 01:39:39
    Temat: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Od: Arek <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel napisał(a):
    > Witam,

    > Generalnie po prostu dopoki studiuje.

    No, generalnie tak. Pomijając takie drobiazgi jak zimowanie, czy studia
    dłuższe niż 5lat.

    > To juz lacznie od obojga rodzicow jak rozumiem?

    O ile pamiętam to tak.

    > Osoba ubiegajaca sie o alimenty jest zwolniona z oplat sadowych, sady
    > praktykuja ponadto przenoszenie kosztow procesowych na skarb panstwa.

    A tego nie wiedziałem, ciekawe.

    > Ponadto sad moze stwierdzic, ze skoro masz czas na drugi kierunek, to masz tez
    > czas na prace. Chec studiowania drugiego kierunku moze zostac uznana przez
    > sad, ale nie musi (bedzie to zalezec na przyklad od Twojej rodzinnej sytuacji
    > finansowej - dla niektorych dwa kierunki to luksus).

    Też tak uważam z tym drugiem kierunkiem. Lecz ogólnie może pytający w
    ogóle nieść sprawę do sądu bo rodzice kasy nie chcą dawać i tyle. To czy
    studiuje X kierunków nie ma znaczenia. Rodzice powinni łożyć na
    utrzymanie dziecka tak długo do póki są zobowiązani. Nie chcą, płacą
    alimenty. I nie ma znaczenia czy dziecko może zarabiać czy nie.

    Ale to tylko moje zdanie. (nie)stety prawnikiem nie jestem.

    A.