  • Data: 2007-04-08 22:03:51
    Temat: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Tak, musi Cię utrzymywać. Do 24 lat jeżeli studiujesz a 25lat jeżeli
    > jesteś na ostatnim roku studiów. I wg. mnie możesz złożyć pozew do sądu
    > (chyba się rodzinny nazywa) sprawę o alimenty.

    Generalnie po prostu dopoki studiuje.

    > Tyle, że ja bym się spodziewał, że sąd zasądzi jakieś alimenty ~500zł.

    To juz lacznie od obojga rodzicow jak rozumiem?

    > A to z tym, że wysokość stypendium jest wyliczana jako różnica między
    > ustawowo ustaloną kwotą (~560zł) a kwotą netto/osobę/m-c da Ci jakieś
    > 60zł stypendium. Nie wiem czy się zwrócą koszty sądowe.

    Osoba ubiegajaca sie o alimenty jest zwolniona z oplat sadowych, sady
    praktykuja ponadto przenoszenie kosztow procesowych na skarb panstwa.

    Ponadto sad moze stwierdzic, ze skoro masz czas na drugi kierunek, to masz tez
    czas na prace. Chec studiowania drugiego kierunku moze zostac uznana przez
    sad, ale nie musi (bedzie to zalezec na przyklad od Twojej rodzinnej sytuacji
    finansowej - dla niektorych dwa kierunki to luksus).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel