    From: "budo" <budo _usunto@interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja-niezgodnosc z umowa - CD
    Date: Thu, 23 Jun 2005 10:08:53 +0200

    ----- Wiadomość oryginalna -----
    Od: "kam" <X#k...@w...pl#X>
    Grupy dyskusyjne: pl.soc.prawo
    Wysłano: 21 czerwca 2005 18:24
    Temat: Re: reklamacja-niezgodnosc z umowa

    > A nawet do wymiany.
    > Tyle że pod warunkiem, że niezgodność istniała w chwili wydania rzeczy
    > A po upływie 6 miesięcy, to konsument musi udowodnić, że tak było.

    > To zależy z jakiego powodu... Na razie zadbaj o dowód złożenia
    > reklamacji, w której określisz swoje żądanie (wymiana albo naprawa).
    > Ale ostatecznie i tak zostanie sąd, może Polubowny Sąd Konsumencki przy
    > Inspekcji Handlowej (pod warunkiem że sprzedawca wyrazi zgodę).

    czesc,

    dzieki za odpowiedz na grupie.

    Po przecyztaniu twojego posta i zastanowieniu sie przyszly mi do glowy
    nastepujace pytania:

    1. dostalem od sprzedawcy paragon potwierdzajacy, ze przyjal towar ( a
    dokladnie: dowod zakupu: tu wpisal date dzisiejsza i nazwe, model moich
    butow, cene!)napisala Pani sprzedawczyni tez od 5-07-2005 - pomylilo sie jej
    bo chciala wpisac ze naprawa do 5-07-2005... niewazne). Tu ponizej sa jakies
    zasady, na ktore sie powoluje sprzedawca-podstawa art.555, 557, 560 KC -
    dziwne one sa bo bardzi restrykcyjne i mowiace o rekojmi - wiec chyba juz
    nie sa wazne, pewnei ten swistek jest niewazny-przeterminowany.
    tak czy siak nie wiem co o tym myslec, bo zadnego potwierdzenia nie
    otrzymalem oprocz tego paragonu przyjecia obuwia do naprawy a wypelnilem na
    miejscu zgloszenie reklamacyjne. Mam nadzieje, ze ten paragon wystarczy

    2. jakie przepisy reguluja kwestie "niezgodnosci z umowa?"

    3. > A nawet do wymiany.
    > Tyle że pod warunkiem, że niezgodność istniała w chwili wydania rzeczy
    > A po upływie 6 miesięcy, to konsument musi udowodnić, że tak było.

    nie rozumiem zupelnie - moglbys mi to objasnic lopatologicznie?

    4. wpisalem na zgloszenie reklamacyjne: zwrot gotowki - moglem to zrobic i
    jak to moze byc potraktowane?

    5. czy gdzies sie moge zglosic o rade/pomoc jak sprzedawca odmowi i bedzie
    niszczyl np. dokumenty? albo sie wypieral , ze cokolwiek mial? (mam
    nadzieje, ze nie dojdzie do tego bo to jest dosc dobry sklep w znanym
    centrum handlowym) ale mimo wszystko trzeba byc przygotowanym

    dziei za pomoc
    budo