  • Data: 2003-07-26 14:01:31
    Temat: pytanie o prawo pracy i ewentualną przyszłą mam
    Od: <m...@f...poltronic.net> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnie ktoś z tutejszych grupowiczów będzie znał odpowiedź na moje pytanie.
    Chodzi o to, że właśnie po ponad dwóch latach poszukiwania pracy mam
    możliwość jej podjęcia w miejscu, które bardzo mi się podoba. Zależy mi na
    tej pracy. Dostałam od przyszłego pracodawcy kilka kwestionariuszy do
    wypełnienia i... kazano mi przynieść od ginekologa zaświadczenie, że nie
    jestem w ciąży, a także podpisać zobowiązanie, że w ciążę nie zajdę.
    Rozśmieszyło mnie to, ale tylko trochę. Leczę się na bezpłodność, nie mam
    zamiaru rozpoczynać teraz stosowania antykoncepcji, ale wiem, że nie zostanę
    zatrudniona, jeśli powiem, że bardzo chcę mieć dziecko i się o nie właśnie
    staram.
    Moje pytania brzmią:
    1) Czy pracodawca ma praco żądać zaświadczenia od mojego ginekologa?
    (jeśli nie, to jaka ustawa o tym mówi; gdzie można ją znaleźć, by pokazać
    pracodawcy?)
    2) Co mi grozi i czy w ogóle coś grozi, jeśli przyniosę zaświadczenie i
    podpiszę zobowiązanie, a potem mimo to zajdę w ciążę?
    3) Czy ktoś był w podobnej sytuacji i jak z niej wybrnął?

    Wiem, że sprawa wygląda głupio i śmiesznie, ale... mnie naprawdę zależy na
    tej pracy, bo nie chcę ciągle siedzieć w domu i zastanawiać się, kiedy w
    końcu uda mi się zajść. Chcę być mamusią i jednocześnie nie musieć jeszcze
    przed ciążą rezygnować z pracy. Co robić?

    D.D.