  • Data: 2008-01-19 19:13:07
    Temat: proszę o porade w sprawie PZU, chodzi o OC
    Od: "yellowg" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Może oklepany problem, ale potrzebuje pomocy generalnie natychmiast.
    Sprawa wygląda tak.
    Kupiłem samochód który był ubezpieczony w jakiejś dziwnej firmie. Oczywiście
    od razu ubezpieczyłem go w innej firmie wypowiadając umowę dla poprzedniej
    firmy.
    Wszystko zgodnie z prawem.
    Jak się okazało niestety nie.
    Po jakichś dwóch miesiącach od kupna samochodu przyszło mi do zapłacenia OC
    z PZU.
    Jak mi to pan z PZU wyjaśnił, poprzedni właściciel auta nie wymówił im
    umowy, i dlatego przeszło na mnie.
    Hmm, i tu się pojawia pytanie.
    Czy jako trzeci właściciel samochodu mam obowiązek zapłacenia tego OC dla
    nich?
    Na dodatek jeszcze pan z pzu powiedział mi że nie muszę juz wypowiadać im
    umowy ubezpieczenia, bo poprzedni właściciel nie płacił im składek to sami
    wypowiedzieli umowę.
    Ubezpieczenie jest na 12 m-cy i mi się dostało dwa miesiące do zapłaty.
    I teraz tu czegoś nie rozumiem, mam płacić czy nie.
    Straszą mnie sądem, komornikiem, wciągnięciem na liste dłużników.
    Na dodatek przysłali mi pierwsze pismo (data przykładowa) 20.08.2007 z
    ponagleniem do zapłaty w terminie do 20.07.2007. Cokolwiek dziwne.
    Co robić?