  • Data: 2008-01-20 13:28:40
    Temat: Re: proszę o porade w sprawie PZU, chodzi o OC
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yellowg" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fmtk9m$eii$1@news.onet.pl...
    > więc tak
    > kupiłem samochód.
    > samochód miał polise oc w firmie A.
    > mi ta firma nie podobała się, więc wypowiedziałem umowę z firmą A i
    > ubezpieczyłem w firmie B
    > po dwóch miesiącach od kupienia samochodu dostałem kwitek do zapłaty z
    > firmy C w której to samochód był ubezpieczony na początku.
    > poprzedni właściciel nie wypowiedział umowy w firmie C i ubezpieczyłe w
    > firmie A
    > do niego przychodziły ponaglenia do zapłacenia OC z firmy C, których nie
    > płacił.
> [...]

    Witam serdecznie

    Zgodnie z ustwą o ubezpieczeniach obowiązkowych na Ciebie przechodzi
    ubezpieczenie sprzedającego, czyli w tym wypadku firmy A. Jeżeli się
    wywiązałeś z ustawowoego obowiązku i w ciągu 30 dni od nabycia złożyłeś
    firmie A rezygnację z tegoż ubezpieczenia (zakładam, że masz na to
    wiarygodne potwierdzenie) to Twoja współpraca z firmą A została zakończona,
    a Ty (zgodnie z ustawą) zawarłeś obowiązkowe ubezpieczenie z firmą B (bo
    taka była Twoja wola). Firma C nie ma podstaw do żądania od Ciebie
    czegokolwiek, ponieważ Ty od poprzedniego właściciela dostałeś ubezpieczenie
    z firmy A. Ponadto, jak sądzę firma C nie jest w stanie wykazać, że kupując
    pojazd otrzymałeś od zbywcy ubezpiecznie od firmy C jak również nie zostałeś
    o tym fakcie poinformowany. Zatem, o ile jesteś w stanie wykazać to co
    powyżej założyłem, możesz spać spokojnie i nie przejmować się firmą C. W
    ostateczności przed sądem w tej sytuacji firma C będzie miała duży problem z
    wykazaniem swoich "racji" w stosunku do Ciebie. Inną sprawą jest dochodzenie
    ww. zaległości od zbywcy pojazdu przez firmę C, ale to już nie Twój problem.

    Zdróweczko
    Ryba co się może mylić