  • Data: 2003-12-30 10:39:18
    Temat: postępowanie spadkowe po Ojcu
    Od: "Mariusz" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich w grupie!
    Proszę o poradę.
    Mój Ojciec zmarł dwa lata temu i pozostawił w spadku dom nazywam go umownie
    A. Moja Mama zmarła 10 lat wcześniej, po której zostało zatwierdzone przez
    sąd postępowanie spadkowe na mocy którego staliśmy się z bratem
    wsółwłaścicielami ułamkowymi po1/4 domu A.
    Po śmierci Mamy wybudowaliśmy drugi dom bliżniak , ale go nie ukończyliśmy
    (dom B).
    Ojciec pozostawił testament na mocy którego zapisał mnie i mojemu synowi,
    dom B.
    Natomiast brata polecił spłacić z domu A. Jednak sformułowania w testamencie
    są nieprecyzyjne, jednak ja i brat wiemy co Ojciec miał na myśli. Brat tego
    nie kwestionuje niema dzieci, posiada swoje mieszkanie i nie jest
    zainteresowany specjalnie majątkiem.

    Moje pytanie brzmi: Czy sąd w postępowaniu spadkowym może nakazać oszacować
    wartość w/w domów (A ukończony, B cześciowo zgłoszony do użytkowania w
    archtektórze przeze mnie i brata ale już po śmierci Ojca), czy sąd sam
    wyznaczy swojego rzeczoznawcę na nasz koszt, czy też wogóle sądu nie będzie
    interesować wartość tych domów tylko wyznaczy podział ułamkowy. Jest to dla
    mnie ważne ponieważ od kilku lat już nie pracuję, a wszelkie dodatkowe
    koszty są dla mnie nie do udzwignięcia. W sądzie otrzymałem za kazdym razem
    sprzeczne informacje.

    Z góry dziękuje za informację