    From: Conrad <k...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Date: Thu, 11 Nov 2004 13:43:22 +0100

    Witam

    3 miesiace temu kupilem palmtopa marki HP. Przetestowalem go dokladnie
    na tyle ile moglem niestety ze wzgledu na brak innych komputerow z
    laczem na podczerwien IrDA nie sprawdzilem zaladajac ze ryzyko na jej
    uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
    telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
    (IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
    telefon serwisant.

    I tutaj moje pytanie: sprzet kupilem na raty otrzymujac fakture;
    gwarancji sklep mi nie podbil dajac mi tydzien na wykrycie ew. wad z tym
    teraz nadal bez problemu moga mi ja podbic. Czy moge jednak - powolujac
    sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
    na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
    daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
    palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?

    Czy fakt wystapienia sytuacji ze wada byla juz w momencie zakupu daje mi
    dodatkowe plusy pozwalajace na wymiane palmtopa na nowy?

    Czy w takim wypadku fakt posiadania czy nie posiadania gwarancji ma
    jakies znaczenie - czy mam mozliwosc wyboru? I jakie mam szanse na
    wymiane sprzetu na nowy - sprawny?

    Oczywiscie nie robilbym zamieszania na grupie gdyby nie fakt zi obawiam
    sie oddawac wymuskanego palmtopa do serwisu HP o ktorym slyszalem wiele
    zlych opinii lacznie z tym ze czesto oddaja po naprawie serwisowej
    klientom sprzet z punktu technicznego sprawny lecz z juz uzywany przez
    kogos innego i podniszczonego. Chcialbym tego uniknac i szukam
    alternatywnych drog wyjscia.

    Conrad