  • 31. Data: 2014-05-25 23:59:34
    Temat: Re: obowiązek meldunkowy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-25 23:11, Alek wrote:
    > Nieprawda. Można zagwarantować, że wiadomość dotrze do skrzynki
    > adresata.

    Doprawdy?

    Nawet jak listonosz przehandluje torbę wraz z zawartością za flaszkę?
    Albo przesyłka po prostu zaginie (prawie jak email).

    Te też by dotarły, gdyby nie jacyś "dobrzy ludzie"?
    Click ->
    <http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sledztwo-ws-
    zagubionych-listow-z-sadow-do-adwokatow,wid,16409058
    ,wiadomosc.html>

    Chyba inaczej rozumiemy znaczenie słów zagwarantować albo dotrzeć :-)

    Ja oczywiście doskonale rozumiem jakie pytanie chciałeś zadać ;-) ale
    zadałeś inne ...

    Piotrek

  • 32. Data: 2014-05-26 09:31:34
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 23 maja 2014 21:37:09 UTC+2 użytkownik Daniel Pyra napisał:

    > Ale dopuszczasz mo�liwo��, �e jedna osoba mo�e wynajmowa� kilka
    mieszkaďż˝

    > jednocze�nie? Kto bogatemu zabroni?

    No przecież wiem, bo mam programy meldunkowe w dużych
    spółdzielniach mieszkaniowych.

    Mówię o jednoznaczności - obowiązek meldunkowy obciąża właściciela
    (własnościowy tytuł do mieszkania spółdzielczego, własność
    potwierdzona aktem notarialnym, własność do hotelu,
    własność państwowa itp.)

    Ja cały czas nie mam na myśli inwigilacji obywateli
    a jedynie ich bezpieczeństwo jak w ogóle państwa
    (stąd obowiązek meldunku osób z zagranicy w tym samym dniu,
    najpóźniej na drugi dzień).

    Nie kupuję pomysłu zniesienia obowiązku meldunkowego
    bo takie rozwiązanie działa na szkodę i obywateli i państwa.

    Andrzej.

  • 33. Data: 2014-05-26 09:36:38
    Od: n...@t...net.pl

    Sprawa rozwiązania tzw. korespondencji urzędowej (państwowej)
    do dopiero następny krok.

    Jest coś takiego jak potwierdzenie odbioru email'a,
    certyfikacja (oczywiście darmowa, ja też mam w swoich systemach
    własne darmowe certyfikaty dla klientów).

    Na razie to tylko pomysł, bo są jeszcze wioski bez internetu.

    Andrzej.

  • 34. Data: 2014-05-26 11:18:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 May 2014 21:15:58 +0200, Alek napisał(a):

    > Poczta elektroniczna nie działa w dokładnie taki sam sposób jak
    > tradycyjna. Poza tym pocztę tradycyjną możemy regulować po swojemu a
    > e-mail to rozwiązanie ponadkrajowe i jest jakie jest.

    To niech wykorzystają istniejący ePUAP. Mamy tam jednoznaczną identyfikację
    odbiorcy (do tego uwierzytelnionego), pewnie jest też możliwosć
    potwierdzenia, że odbiorca zapoznał się z treścią pisma. Otrzymanie nowej
    wiadomości też można sygnalizować przez e-mail/SMS, ale zainteresowany może
    samodzielnie sięgnąć do takiej skrzynki. Oczywiście rozwiązanie dla
    chętnych, nie obowiązkowo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2014-05-26 11:53:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-26 09:31, n...@t...net.pl pisze:
    > Ja cały czas nie mam na myśli inwigilacji obywateli
    > a jedynie ich bezpieczeństwo jak w ogóle państwa
    > (stąd obowiązek meldunku osób z zagranicy w tym samym dniu,
    > najpóźniej na drugi dzień).

    To po co meldunek, skoro nie do inwigilacji?

    > Nie kupuję pomysłu zniesienia obowiązku meldunkowego
    > bo takie rozwiązanie działa na szkodę i obywateli i państwa.

    A ja nie kupuję obowiązku meldunkowego. Jeśli powiedzmy jestem często po
    za domem, ale wiem, że będę mógł odbierać gdzieś pocztę (albo ktoś
    upoważniony w moim imieniu), to podaję adres do doręczeń i tam ma
    przychodzić korespondencja do mnie z urzędów. Ba - może być przeze mnie
    wykupiona usługa, taka jak w przypadku wirtualnych biur, czyli
    przychodzącą pocztę ktoś mi skanuje i przesyła, albo skanuje tylko
    koperty i przesyła i to już moja broszka, aby tego pilnować, natomiast
    broszką urzędników jest wysyłać do mnie korespondencję na zadeklarowany
    adres i wszytko. A to jak ja to odbiorę, albo gdzie się akuratnie
    znajduje, to urzędnika nie powinno w ogóle interesować.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 36. Data: 2014-05-26 16:23:33
    Temat: Re: obowi?zek meldunkowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > A nie wydaje Ci się, że jeszcze prostszym rozwiązaniem byłoby powołanie
    > instytucji adresu do doręczeń? A jeśli go zainteresowany nie ustali to
    > niejako "sankcją" byłoby przyjęcie, że każde pismo jest uważane za
    > doręczone?
    >
    > W końcu nie ma obowiązku stałego przebywanie pod jakimkolwiek adresem.
    > Tak więc Twoje pomysł po prostu by nie zadziałał w przypadku jakiegoś
    > nomadycznego klienta.

    Moja propozycja sprowadza się dokładnie do tego rozwiązania.

  • 37. Data: 2014-05-26 19:48:26
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał

> [...]
    > zainteresowany może
    > samodzielnie sięgnąć do takiej skrzynki. Oczywiście rozwiązanie dla

    Doręczenie wiadomości komuś kto chce ją odebrać nie jest żadnym
    problemem, więc twój pomysł jest nie na temat. Kwestią jest skuteczne
    doręczanie do osób, które mogą mieć interes by przesyłki nie odebrać.

  • 38. Data: 2014-05-26 19:53:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 26 May 2014 19:48:26 +0200, Alek napisał(a):

    > Doręczenie wiadomości komuś kto chce ją odebrać nie jest żadnym
    > problemem, więc twój pomysł jest nie na temat. Kwestią jest skuteczne
    > doręczanie do osób, które mogą mieć interes by przesyłki nie odebrać.

    Jeśli ktoś się miga od odebrania przesyłki, to spod ziemi go nie
    wyciągniesz. Chyba, że listem gończym ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 39. Data: 2014-05-26 21:34:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-05-24 19:27, Robert Tomasik pisze:
    > Ja, to mam proste rozwiązanie tych problemów i nie potrafię pojąć, czemu
    > niezmienia się obowiązującego prawa w sposób następujący:
    To ja mam jeszcze prostszy: każdemu obywatelowi w dniu urodzin
    wszczepiamy pastylkę RFID z numerem PESEL. Cały świat oplatamy siecią
    czytników. Sąd wysyła drona, który dostarcza korespondencję bezpośrednio
    do miejsca aktualnego postoju odbiorcy :->

    Maciek

  • 40. Data: 2014-05-26 23:23:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2014, n...@t...net.pl wrote:

    > Nie kupuję pomysłu zniesienia obowiązku meldunkowego
    > bo takie rozwiązanie działa na szkodę i obywateli i państwa.

    Jest tylko jedno pytanie - jakie środki chcesz przeznaczyć na
    to, żeby ów obowiązek działał?
    Bo z powszechną "potrzebą obywateli" się nie spotyka i to wiemy,
    mało, argumenty które wysuwasz są "za" głównie wobec tych
    którzy NIE chcą go dopełniać.
    Potrzeba więc przymusu.
    No to ile na urzędników, ale nie takich siedzących za biurkiem,
    lecz chodzących i fizycznie sprawdzających "a pan tu przebywa,
    jasne, w gości, pozwoli pan że spiszemy", oraz "pomoc społeczną"
    donosicielami zwaną - miliard rocznie starczy?

    No chyba że jesteś z tych, którzy sądzą że przepis rozwiązuje
    problem. Tyle że jakby rzec, dość mało przepisów tak działa.

    pzdr, Gotfryd