eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność towaru z umową › niezgodność towaru z umową
  • Data: 2007-11-20 14:30:43
    Temat: niezgodność towaru z umową
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sytuacja jest taka:
    Klient kupuje w spółce z o. o. okna wraz z usługą montażu (realizowana przez
    podwykonawcę).
    Spółka jest niesolidna, nieterminowe prace - ale zaliczka wpłacona, cena
    atrakcyjna, w końcu dochodzi do realizacji umowy (sierpień 2006).
    Obecnie okazało się, że okna uległy rozszczelnieniu (letnie upały?).
    Dodatkowo brak karty gwarancyjnej określonej w umowie (być może zagubienie).
    Wizyta u sprzedawcy - okazuje się, że w miejscu funkcjonowania wymienionej
    spółki z o. o. znajduje firma o innej nazwie (jest w niej nazwisko i imię) i
    numerze telefonu, ale jest to ta sama osoba. Przyjmuje jednak (ustne)
    zgłoszenie usterki do poprawienia, nie wywiązuje się poraz kolejny z
    terminu.
    Sprawdzenie spółki z o. o. w KRS
    (http://pdi.cors.gov.pl/KRSSED/default.aspx) - spółka wpisana, adres się
    zgadza, brak informacji o likwidacji, osoba pełnomocna o takim samym
    nazwisku jak w nowej firmie, imię inne.

    Pytania:
    Pismo za potwierdzeniem odbioru do spółki wg danych sprzed roku (czyli tych
    z rejestru) z żądaniem usunięcia usterki w ciągu np. 2 tyg. od otrzymania, a
    potem pozew na podst. art. 8 UoSWSK (lokalny oddział federacji konsumentów
    deklaruje pomoc)?
    Co jeśli zwrotka wróci z adnotacją adresat nieznany (oszust po prostu
    stwierdzi, że pod tym adresem nie ma takiej firmy)?
    Inne rozwiązania (chodzi o niebagatelną kwotę, oszukana osoba do tej pory
    spłaca kredyt wzięty na te okna, trudno odpuścić)?

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1