  • Data: 2007-11-20 21:14:19
    Temat: Re: niezgodność towaru z umową
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:fhuv5b$4h2$12@news.onet.pl Liwiusz

    > Podejrzewam możliwość takiej sytuacji:
    > - wchodzi pan listonosz: polecony do firmy X;
    > - nie ma tu takiej firmy, do widzenia;
    > - ale czy...
    > - do widzenia;
    > - awizo 1 - zgłoszenie, że adresata tam nie ma;
    > - awizo 2 - to samo;
    > - zwrotka - adresat nieznany.

    Z tymi awizami to miałem przygodę niedawno na poczice. Awizo przyszło
    na osobę, która nie mieszkała pod danym adresem. Na pocztę poszła córka
    adresata, która jest tam zameldowana. Panie na poczcie powiedziały, że
    nie mogą awizowanej przesyłki odesłać inaczej jak "nie podjęto w
    terminie", choćby adresat faktycznie nie istniał.

    A wynika to IMHO z nadinterpretacji odpowiedniego rozporządzenia.
    Zgodnie z nim bowiem notatkę o niemożliwości dostarczenia listu (np. z
    powodu nieistnienia adresata) umieszcza listonosz. Jeśli natomiast
    zostawia awizo, to poczta - zgodnie z rozporządzeniem - odsyła list z
    notatką "nie podjęto". W rozporządzeniu nie ma opcji, że po
    pozostawieniu awiza list wraca z inną notatką niż jako nieodebrany w
    terminie.

    Ewidentny błąd rozporządzenia oraz nadgorliwość pań z poczty.

    Natomiast w Twoim przypadku jeśli listonosz nie umieści notatki
    "adresat nieznany" (a powinien to zrobić, jeśli firmy nie ma pod tym
    adresem), tylko pozostawi awizo, to poczta odeśle jako "niepodjęte w
    terminie". I jeśli trafisz na tak samo inteligentne inaczej panie jak na
    mojej poczcie, to choćby na pocztę przyszedł właściciel lokalu i
    powiedział, że żadna firma się tam nie mieści, to poczta nie przekaże
    tej informacji nadawcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz