  • 21. Data: 2008-10-09 19:16:40
    Temat: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Łżesz. Nigdzie tego w KN nie ma.
    Pozwolę sobie na sprzeciw i późniejsze odszczekanie tego że łżę
    Teraz już na 99% mam pewność że jesteś nauczycielem. Oni nigdy nie znają KN.
    A wystarczyłoby przeczytać Art 42 KN.
    Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć
    nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.

    > To tylko twoje zdanie. Ergo - bez znaczenia.
    A znasz kogoś kto pracuje 16 godzin na dobę czy tylko wydaje ci się że jest
    to możlwie?

    > Jest odwrotnie. Nauczycielski badziew z negatywnej selekcji utrudnia
    > zorganizowane działania zmierzające do poprawy statusu zawodowego
    > nauczyciela i jego sytuacji materialnej.
    > Nie ma sprawy - niech sobie gniją.
    > Tylko niech nie korzystają z osiągnięć organizacji, którym ujadają koło
    > kostek.

    ja to mam nadzieję że kiedyś tn nauczycielski badziew doczeka się czasów że
    przestanie ich obowiązywać KN a zacznie kodeks pracy.
    I wreszcie będzie normalnie

    --
    PawełJ

  • 22. Data: 2008-10-09 19:18:51
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Nie doliczamy. Nie każdy jest wychowawcą, nie każdy jest opiekunem, stażu.
    > Pensja nauczyciela to:
    > - wynagrodzenie zasadnicze
    > - wysługa lat (zależne od czasu zatrudnienia)
    > - "trzynastka"
    > - świadczenie urlopowe (nie zawsze).
    > Koniec. Reszta to tylko opcje.

    ŁŻESZ. I to bardzo podle.
    Wg KN:

    1. Wynagrodzenie nauczycieli, z zastrzeżeniem art. 32, składa się z:
    1) wynagrodzenia zasadniczego;
    2) dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki
    pracy;
    3) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
    4) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem
    świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i dodatków socjalnych
    określonych w art. 54.

    Tak więc widzisz że po raz kolejny piszesz nieprawdę. bo tak łatwiej pokazać
    innym jaki to ten nauczyciel biedny

    --
    PawełJ

  • 23. Data: 2008-10-09 19:26:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 20:44
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcljhe$i06$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ja nie mówię że jest lekko na dwa etaty ale jak ktoś to pociągnie

    No ale kto pociągnie? Wyłącznie przestępca. Zacznijmy od tego, że w wielu
    gminach jest limit bodajże 28... Niektórzy to obchodzą pracując w różnych
    gminach, ale wtedy dochodzą dojazdy. W każdym razie, nawet jak się nabierze
    tyle godzin, to ich wyrobienie jest niemożliwe i TRZEBA oszukiwać.

    > to ma
    > ponad 4 tys brutto.

    Może dyplomowany... A to oznacza 10 lat stażu wcześniej. Więc po 10 latach,
    masz już tę 40 na karku. Tylko za młodych lat trzeba kupić mieszkanie,
    samochód, dzieci wychować. A wtedy masz pensje rzędu 800zł na rękę.

    > Pracownik administracji szkolnej czy choćby
    > sprzątaczka nie ma szans na dwa etaty.

    No księgowe notorycznie pracują na dwa. Na palcach można policzyć księgowe
    jednoetatowe, przynajmniej u nas w rejonie. Wiem, bo obsługuję szkoły.

    A co do sprzątaczki: no cóż, jednakowoż prestiż i poziom sprzątaczki to inna
    chyba rzecz. Nie mów, że fakt iż nauczyciel zarabia więcej od sprzątaczki
    jest jakimś powodem do radowania się i że równość tych pensji byłaby
    właściwa...

    > Ja też jestem informatykiem i też na zarobki nie narzekam. Tyle że urlopu
    > prawie wcale nie mam

    No właśnie.. O tym mówię. Dlatego zostałem w szkole, choć miałem propozycję
    przejścia do szpitala na szpitalnego informatyka. Kasy 1000zł więcej, nic
    robić nie trzeba, ale jakoś tych wakacji mi było żal i tego klimatu szkoły.

    > O toto

    Zastanawiam się, kto daje im mandat wypowiadania się w imieniu
    nauczycieli...

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2008-10-09 19:28:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gclk9l$jor$1@atlantis.news.neostrada.pl pawelj
    <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> pisze:

    > A skąd się bierze owa emerytura?
    Z poczty? ;)

    > Czy czasem nie jest to podstawa
    > "zarabiana przez lata"? Czy wg ciebie nie ma znaczenia że ktoś zarobi
    > 1100 brutto a inny 2400 - czy to się nie przekłada na późniejszą
    > emeryturę ?
    Nie udawaj, proszę, głupszego niż jesteś. Dzisiejsza emerytura to wykładnik
    zarobków z ostatnich 30 lat. A ty podajesz niewiadomo po co ostatnioroczne
    liczby i to jeszcze zafałszowane.

    > na tym właściwie można by skończyć dyskusję, bo czego można dowiedzieć
    > się o emeryturach od kogoś kto nie ma pojęcia skąd bierze sie kwota
    > emerytury.
    Znów musze prosić żebyś nie udawał...

    > I nawzajem. Może ktoś wreszcie zauważy jaka to biedna grupa społeczna ci
    > nauczyciele.
    No właśnie.

    > Za to dlaczego świadczenie urlopowe nie zawsze?
    Bo nie w każdej szkole i nie każdemu nauczycielowi przysługuje.

    > Nie - wiejski dla wszystkich nauczycieli którzy uczą w gminach do 5 tys
    > mieszkańców, mieszkaniowy też tam
    No więc bez sensu uogólniać.
    Pisząc o wynagrodzeniu nauczyciela "uśrednianie" i inne manipulacje to
    fałszowanie rzeczywistości.

    > Nie chciałem dosadniej ująć wysiłku nauczyciela pracującego nieco ponad 3
    > godziny dziennie.
    Niepotrzebnie się powstrzymywałeś. Było sobie ulżyć, nie przecaniaj
    istotności swej opinii.

    > No i to że w innej klasie to wiele sie nie opracuje a kase dostanie
    Umiałbyś sprecyzować o co ci tu chodzi, czy nie da rady?

    > Bzdurne? a wg ciebie ile n-le dostają za nadgodziny?
    Tyle, co za "normalne" godziny.
    A ile wg ciebie?

    > wystarczy mu 16
    > godzin na miesiąc i ma 400 brutto
    Znowu liczba z palucha...

    > No i zapomniałem o średniej urlopowej z tych nadgodzin
    Ale musi je mieć.

    > Może ty wiesz - ja bym poprosił o dokończenie.

    > A to że skoro jest tak przemęczony tymi 18 godzinami w jednej szkole to
    > nie idzie szukać pracy w drugiej. No chyba że nie jest zbyt przemęczony
    > co się często jednak zdarza i idzie do pracy w drugiej szkole
    Facet, weź się zapoznaj z prawem oświatowym. Choćby z KN i przestań
    pier..., pieprzyć.

    > Dlaczego?
    Bo głupoty.

    > Czyżby dlatego że szanowne ciało pedagogiczne jest ponad tymi którzy muszą
    > pracować 40 godz?
    Rozumujesz kategoriami pracy robotnika przy taśmie produkcyjnej (z całym
    szacunkiem dla tego rodzaju pracy).
    Ale szanowne ciało ma po prostu inny charakter pracy. Nie ono jedno.
    Inaczej się więc liczy czas pracy, inaczej go definiuje.

    > Bo nie potrafię milczeć kiedy czytam że nauczycielom jest źle.
    Aha, no to OK, wal śmiało, skoro musisz.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2008-10-09 19:29:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawelj pisze:

    > ja o tym wiem.
    > Tyle, ze nie chce mi się teraz przeliczać ile dostanie głodowej

    Znaczy jesteś bezmyślnym leniem ?

    > emerytury nauczyciel z brutta 2500 a ile taka sprzątaczka co całe życie
    > miała połowe tego co nauczyciel.
    > Ale to nauczyciel ma głodową emeryturę.

    Nie, o bezmyślny, oboje mają niewystarczając emerytury i nic ci do tego
    że chcą sobie dorobić.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 26. Data: 2008-10-09 19:33:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawelj pisze:

> [...]
    > Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze
    > zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.

    Jako tzw. "informatyk" winieneś rozróżniać "=40" i "<40"

  • 27. Data: 2008-10-09 19:35:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gcllhq$mpf$1@atlantis.news.neostrada.pl pawelj

    > ŁŻESZ. I to bardzo podle.
    > Wg KN:
    Głupoty.

    > 1. Wynagrodzenie nauczycieli, z zastrzeżeniem art. 32, składa się z:
    > 1) wynagrodzenia zasadniczego;
    Tak.

    > 2) dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki
    > pracy;
    Obligatoryjny jest tylko za wysłaugę lat.
    Motywacyjny może być zero, za war\unki pracy też.

    > 3) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
    Może być zero.

    > 4) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z
    > wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i
    > dodatków socjalnych określonych w art. 54.
    Oh, zapomniałem wymienić te ustawowe jubileuszowe. Jak umiesz liczyć, to
    podziel sobie na lata wg KN.

    > Tak więc widzisz że po raz kolejny piszesz nieprawdę. bo tak łatwiej
    > pokazać innym jaki to ten nauczyciel biedny
    Nie. Nieudolnie łżesz i prymitywnie usiłujesz manipulować.
    Nie rozumiesz co czytasz, nie rozumiesz co piszesz i nie znasz prawa
    oświatowego.
    A prawo oświatowe to nie tylko KN.
    Poczytaj o zasadach przyznawania tych dodatków, które w swej żenującej
    niewiedzy wlioczasz do wynagrodzenia.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2008-10-09 19:38:32
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > nabierze
    > tyle godzin, to ich wyrobienie jest niemożliwe i TRZEBA oszukiwać.
    Hmmm. Znam kilku nauczycieli którzy ciągną w sumie po dwa etaty. Trafiają
    się im nadgodziny.
    I nie jest to pierwszy rok. Rekordzista którego ja znam - 3 etaty tyle że
    jeden akademicki - soboty niedziele - drugi z dziećmi niepełnosprawnymi z
    dodatkami za warunki - a trzeci też nauczycielski ale nie znam szczegółów -
    2 lata już tak ciągnie.

> [...]
    > masz już tę 40 na karku. Tylko za młodych lat trzeba kupić mieszkanie,
    > samochód, dzieci wychować. A wtedy masz pensje rzędu 800zł na rękę.
    Ale to żaden argument - każdy jak zaczyna to ma te 800 ... i musi kupić
    mieszkanie, samochód...

    > No księgowe notorycznie pracują na dwa. Na palcach można policzyć księgowe
    > jednoetatowe, przynajmniej u nas w rejonie. Wiem, bo obsługuję szkoły.
    To podobnie jak ja tyle, że w moim rejonie raczej księgowe mają po jednym
    etacie często gęsto zostając po godzinach - tak jak wcześniej pisałeś 1/4
    czasu więcej ;)

> [...]
    > chyba rzecz. Nie mów, że fakt iż nauczyciel zarabia więcej od sprzątaczki
    > jest jakimś powodem do radowania się i że równość tych pensji byłaby
    Nie jest. Tyle że niektórzy niedostrzegają tego że spora część budżetówki ma
    gorsze zarobki niż nauczyciele i oni tak bardzo nie jęczą jak nauczyciele.
    Sprzątaczka to jest przykład na poczekaniu tyle że z realnymi zarobkami.
    Tyle, że ona nie przychodzi dziesiątego do księgowości pytać się czy będzie
    już jakaś wypłata bo się jej pieniądze skończyły a u n-li to dość częste :)

    --
    Pawełj

  • 29. Data: 2008-10-09 19:39:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gclldn$mg1$1@atlantis.news.neostrada.pl pawelj

    > Pozwolę sobie na sprzeciw i późniejsze odszczekanie tego że łżę
    > Teraz już na 99% mam pewność że jesteś nauczycielem. Oni nigdy nie znają
    > KN. A wystarczyłoby przeczytać Art 42 KN.
    No właśnie.
    A najlepiej ze zrozumieniem, którego brak już ci wcześniej wykazałem.
    NIE MOŻE PRZEKRACZAĆ! Rozumiesz? To znaczy, że nie musi tyle wynosić, ma
    tylko nie być większy!

    > ja to mam nadzieję że kiedyś tn nauczycielski badziew doczeka się czasów
    > że przestanie ich obowiązywać KN a zacznie kodeks pracy.
    > I wreszcie będzie normalnie
    A uważaj sobie co chcesz i miej nadzieję na co chcesz, kogo to obchodzi?
    Na razie możesz sobie postękać.
    No i wiadomo czyją matką jest nadzieja...

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2008-10-09 19:40:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 20:57
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gclk9l$jor$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Które ma pewnie większość nauczycieli mianowanych - ale ok takich
    > statystyk nie znam więc nie będę się upierał.
    > Za to dlaczego świadczenie urlopowe nie zawsze?

    U nas zawsze i to podwójnie, po jeszcze socjalny jakiś geld wypłacają.

    > Nie chciałem dosadniej ująć wysiłku nauczyciela pracującego nieco ponad 3
    > godziny dziennie.

    uwierz mi, nikt aż tak lajtowo nie pracuje.

    > No i to że w innej klasie to wiele sie nie opracuje a kase dostanie

    No to zależy od konkretnego układu. Ja mam 5 klas i ten sam przedmiot w
    każdej. Ale ja uczę w liceumie. A koledzy w technikumach mają czasami 2
    klasy, a 7 przedmiotów i wtedy im wychodzi czasami i 1/2 czasu dodatkowo na
    przygotowanie się.

    > A to że skoro jest tak przemęczony tymi 18 godzinami w jednej szkole to
    > nie idzie szukać pracy w drugiej. No chyba że nie jest zbyt przemęczony co
    > się często jednak zdarza i idzie do pracy w drugiej szkole

    No chyba że nie wyżyje z tego i pomimo przemęczenia musi iść.

    > Dlaczego? Czyżby dlatego że szanowne ciało pedagogiczne jest ponad tymi
    > którzy muszą pracować 40 godz?

    No jednakowoż nie porównuj nauczyciula do sprzątaczki. Jak bardzo by
    wybrakowany nie był, to jednakowoż poziom ździebko wyższy, wykształcenie
    ździebko dłuższe, a praca ździebko prestiżowsza.

    Ostatnio część naszych sprzątaczek musiała iść do szkoły dla dorosłych, bo
    wyszło zarządzenie, że sprzątaczka musi mieć ukończoną szkołę podstawową. A
    część tego nie miała.

    --
    Tristan