    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Thu, 9 Oct 2008 21:28:09 +0200

    W wiadomości news:gclk9l$jor$1@atlantis.news.neostrada.pl pawelj
    <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> pisze:

    > A skąd się bierze owa emerytura?
    Z poczty? ;)

    > Czy czasem nie jest to podstawa
    > "zarabiana przez lata"? Czy wg ciebie nie ma znaczenia że ktoś zarobi
    > 1100 brutto a inny 2400 - czy to się nie przekłada na późniejszą
    > emeryturę ?
    Nie udawaj, proszę, głupszego niż jesteś. Dzisiejsza emerytura to wykładnik
    zarobków z ostatnich 30 lat. A ty podajesz niewiadomo po co ostatnioroczne
    liczby i to jeszcze zafałszowane.

    > na tym właściwie można by skończyć dyskusję, bo czego można dowiedzieć
    > się o emeryturach od kogoś kto nie ma pojęcia skąd bierze sie kwota
    > emerytury.
    Znów musze prosić żebyś nie udawał...

    > I nawzajem. Może ktoś wreszcie zauważy jaka to biedna grupa społeczna ci
    > nauczyciele.
    No właśnie.

    > Za to dlaczego świadczenie urlopowe nie zawsze?
    Bo nie w każdej szkole i nie każdemu nauczycielowi przysługuje.

    > Nie - wiejski dla wszystkich nauczycieli którzy uczą w gminach do 5 tys
    > mieszkańców, mieszkaniowy też tam
    No więc bez sensu uogólniać.
    Pisząc o wynagrodzeniu nauczyciela "uśrednianie" i inne manipulacje to
    fałszowanie rzeczywistości.

    > Nie chciałem dosadniej ująć wysiłku nauczyciela pracującego nieco ponad 3
    > godziny dziennie.
    Niepotrzebnie się powstrzymywałeś. Było sobie ulżyć, nie przecaniaj
    istotności swej opinii.

    > No i to że w innej klasie to wiele sie nie opracuje a kase dostanie
    Umiałbyś sprecyzować o co ci tu chodzi, czy nie da rady?

    > Bzdurne? a wg ciebie ile n-le dostają za nadgodziny?
    Tyle, co za "normalne" godziny.
    A ile wg ciebie?

    > wystarczy mu 16
    > godzin na miesiąc i ma 400 brutto
    Znowu liczba z palucha...

    > No i zapomniałem o średniej urlopowej z tych nadgodzin
    Ale musi je mieć.

    > Może ty wiesz - ja bym poprosił o dokończenie.

    > A to że skoro jest tak przemęczony tymi 18 godzinami w jednej szkole to
    > nie idzie szukać pracy w drugiej. No chyba że nie jest zbyt przemęczony
    > co się często jednak zdarza i idzie do pracy w drugiej szkole
    Facet, weź się zapoznaj z prawem oświatowym. Choćby z KN i przestań
    pier..., pieprzyć.

    > Dlaczego?
    Bo głupoty.

    > Czyżby dlatego że szanowne ciało pedagogiczne jest ponad tymi którzy muszą
    > pracować 40 godz?
    Rozumujesz kategoriami pracy robotnika przy taśmie produkcyjnej (z całym
    szacunkiem dla tego rodzaju pracy).
    Ale szanowne ciało ma po prostu inny charakter pracy. Nie ono jedno.
    Inaczej się więc liczy czas pracy, inaczej go definiuje.

    > Bo nie potrafię milczeć kiedy czytam że nauczycielom jest źle.
    Aha, no to OK, wal śmiało, skoro musisz.

    --
    Jotte