  • Data: 2012-09-20 08:00:56
    Temat: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy jest określony termin, po którym "dziki lokator" (tj. taki, który
    nie ma tytułu prawnego prawniajacego do zamieszkania w lokalu)nabywa już
    przywileje z tytułu posiadania (w sensie KC) tego lokalu?
    Chodzi mi po głowie, ze w ciągu pierwszego miesiąca zamieszkania bez
    tytułu prawnego nie jest on jeszcze "posiadaczem" lokalu i z lokalu
    można go po prostu wyrzucić, bez konieczności wdrażania formalnej
    procedury sądowo-eksmisyjno-komorniczej.
    Jest następujący problem;- sporządzono 1.09 br. umowę najmu
    okazjonalnego. Jednym z punktów w/w umowy zastrzega, że przekazanie
    mieszkania w użytkowanie najemcom nastąpi dopiero po:
    1.wpłaceniu kaucji
    2. sporządzenia protokołu przekazania (tj spisu wyposażenia mieszkania i
    stanów liczników)
    3. wpłacenia przez najemcę najpóźniej do 10.09. czynszu za 1-szy okres
    czynszowy

    Najemca warunku nr 3 nie spełnił tj. dotychczas nie wpłacił należnego
    1-szego czynszu i wygląda na to, ze nie chce/nie jest w stanie tego zrobić!
    Wcześnie wyłudził od osoby pokazujacej ongis to mieszkanie klucze do
    niego (wpłacając kaucje poprosił o klucze aby "pokazac mężowi lokal").
    Okazało się, że korzystając z tych kluczy bez zgody właściciela już w
    mieszkaniu zamieszkał, wraz z mężem i nieletnim dzieckiem!
    Właściciel mieszkania po powzięciu o tym wiedzy doręczył za
    pokwitowaniem najemcy (a właściwie "dzikiemu lokatorowi") pismo, w
    którym stwierdza, iż:
    1. lokatorka samowolnie, bez zgody własciciela zamieszkała w lokalu,
    2. umowa najmu nie weszła w życie, -jest nieważna z powodu
    niewypełnienia przez najemcę opisanego wyżej warunku włacenia w terminie
    do 10.09 br pierwszego czynszu (co, jak pisałem warunkowało przekazanie
    mieszkania w użytkowanie),
    3.rezygnuje z zawierania umowy najmu w przyszłości
    4. wzywa "dzikiego lokatora" do niezwłocznego (w ciągu 24 godz)
    opróżnienia lokalu

    Lokatorka wprawdzie zobowiązała się do opuszczenia lokalu w ciągu 48
    godz, ale mam wątpliwości, czy to faktycznie nastąpi.
    1. Czy można ją póki co w razie czego wyrzucić siłowo, tj. np. wejść i
    zmienić zamki. Wiem, jakie mogą być tego konsekwencje w przypadku
    "normalnego" lokatora, ale czy wciąż nie ma tu jeszcze sytuacji, gdy nie
    nabyli oni ochrony z racji "posiadania"?
    2. czy policja nie powinna interweniować, - wszak mamy tu do czynienia
    wg mnie z przestępstwami:
    1. doprowadzeniem do niekorzystnego rozporządzenia mieniem,
    2. wyłudzenia mienia o znacznej wartości
    3. oszustwa