  • Data: 2012-09-20 09:44:30
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    p47 wrote:
    > Czy jest określony termin, po którym "dziki lokator" (tj. taki, który
    > nie ma tytułu prawnego prawniajacego do zamieszkania w lokalu)nabywa już
    > przywileje z tytułu posiadania (w sensie KC) tego lokalu?
    > Chodzi mi po głowie, ze w ciągu pierwszego miesiąca zamieszkania bez
    > tytułu prawnego nie jest on jeszcze "posiadaczem" lokalu i z lokalu
    > można go po prostu wyrzucić, bez konieczności wdrażania formalnej
    > procedury sądowo-eksmisyjno-komorniczej.
    > Jest następujący problem;- sporządzono 1.09 br. umowę najmu
    > okazjonalnego. Jednym z punktów w/w umowy zastrzega, że przekazanie
> [...]

    Stoisz na prawie przegranej pozycji.

    Zapis o spełnieniu warunkow oznacza tylko tyle, ze nie jestes
    zobowiazany wydac im kluczy dopoki te warunki nie zostaną spełnione.

    Skoro im klucze wydałeś, to jest po rybkach.
    Udowodnic im oszustwa, ze mowili tylko o pokazaniu mieszkania nie jesteś
    w stanie.

    1. lokatorka samowolnie do mieszkania nie weszla, bo kluczy ci nie
    ukradła tylko sam jej dałeś. jak wyzej oszustwa nie udowodnisz

    2. umowa weszla w zycie. punkt o wydaniu mieszkania ma sie nijak do
    waznosci umowy.

    3. nie wiem do czemu niby mialoby sluzyc oswiadczenie wlasciciela ze
    rezygnuje z zawierania umowy w przyszlosci.

    4. wzywanie do opuszczenia bez wypowiedzenia umowy najpierw to troche
    nie teges. Bylo cos tam o natychmiastowym wypowiedzeniu umowy, czy tylko
    wypracowanie na temat niewaznosci.
    Ja bym uwazal, bo za takie natychmiastowe wypowiedzenie umowy wg faktow
    bez powodu mozna samemu doplacic do biznesu.

    *. Silowe rozwiazanie zawsze skonczy sie w sadzie twoja przegrana. Jak
    beda chcieli pojsc. Sprobowac mozesz, ale jedno z zakonczen ciekawe nie
    jest.
    *. Policja do spraw cywilnych sie nie wtraca. Zrobi notatke z zastanego
    stanu faktycznego i przekaze sądowi na wezwanie. Wlamanie to nie jest.
    Bo co to jest wlamanie? A naruszenie miru domowego tez nie, bo maja umowe.

    * doprowadzenie do niekorzystnego rozporzadzenia mieniem? nie widze.
    zalegaja ci z platnoscia. mozesz isc do sadu. odsetki beda twoim
    odszkodowanie,

    * znaczna wartosc? miesieczny czynsz nie jest znacza wartosci.
    mieszkania nie wyludzili. dalej jest twoja wlasnoscia.

    * oszustwa? nie jestes w stanie tego udowodnic.

    Ulatwic ci moze tylko jedna rzecz: najem okazjonalny, o ile twoja umowa
    w ogole spelnia warunki najmu okazjonalnego,a te są dosyc ostre a ich
    nieodotrzymanie powoduje, ze taka umowa najmem okazjonalnym byc przestaje.