  • Data: 2012-09-20 14:40:27
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.09.2012 13:27, p47 pisze:

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, ze odstąpiłem od warunku zapisanego w
    > umowie i dobrowolnie zgodziłem sie, aby zamieszkali tam lokatorzy bez
    > opłacenia czynszu??!

    Na takiej podstawie, że interpetujesz go inaczej niż on brzmi. Warunek
    nie mówił nic o tym co wolno/nie wolno lokatorom. On mówił do czego
    jesteś TY zobowiązany i pod jakimi warunkami.

    > To zaden argument. Takze 9 na 10 osób uzna, ze nieprwdopodobne jest, aby
    > ktos wpuscił lokatorów bez pobrania od nich czynszu.
    > Klucze to wg mnie żaden argument.

    Jest to zwyczajowy sposób przekazywania mieszkania.

    > A zgodnie z art 6 to lokator winien udowodnić, ze zgodziłem się na to,
    > aby tam zamieszkali i ze zgodziłem się odstąpić od korzystnego dla mnie
    > zapisu w umowie.

    I który znaczy co innego niż myślisz że znaczy.

    [...]

> [...]
    > okres upływa ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    > którym dokonano wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia, za zgodą drugiej
    > strony, może ulec skróceniu.
    > W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy, lub zasad korzystania z
    > mieszkania przez Najemcę, a w szczególności użyczanie mieszkania osobom
    > do tego nie uprawnionym, dewastacji jego wyposażenia, drastycznego
    > naruszania spokoju innych mieszkańców domu itp. Wynajmujący ma prawo
    > wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez

    Po pierwsze, rozwiązanie umowy to nie to samo co odstąpienie ze strony
    najemcy.

    Po drugie, nie ma tutaj żadnego rażącego naruszenia warunków umowy, co
    najwyżej zwykłe.

    > Po wygaśnięciu lub rozwiązaniu niniejszej Umowy Najemcy zobowiązują się
    > dobrowolnie i bez sprzeciwu do niezwłocznego opuszczenia mieszkania i
    > zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o
    > zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego. "

    Powyższe jest chyba nieco niezgodne z przepisami i jako takie - nieważne.

    [...]
    > No OK,- nawet jesli przyjąć iż umowa obowiązuje to lokatorzy nie maja
    > prawa tam mieszkać, bo mieszkanie nie zostało im przekazane do
    > użytkowania z powodu leżącego po ich stronie:
    >
    > "#13
    >
    > Przekazanie Najemcom mieszkania w użytkowanie nastąpi przed dniem 01
    > września 2012 roku, jednakże pod warunkiem wpłacenia przez nich czynszu
    > za pierwszy miesiąc najmu, wręczenia Wynajmującemu kaucji opisanej w #6,
    > oraz podpisania ,,Protokołu przekazania mieszkania" stanowiącego
    > integralną część niniejszej umowy."

    Ale nastąpiło mimo wszystko wcześniej. Wiem, wiem, masz inne zdanie na
    ten temat ...

    p. m.