  • 81. Data: 2011-06-23 21:34:58
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Do jutra bym pewnie zapomniał :-)
    >
    > Podstawą prawną żądania pobrania krwi do badań jest zapis §3 pkt 3 ust. 3
    > ZARZĄDZENIA NR 496 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

    No i tyle :)
    Sprawdź mój post: owo zarządzenie nie jest prawem powszechnym.
    Ono obowiązuje *policjantów*, ale *formalnie* nie daje *żadnego*
    prawa obywatelowi.
    Jak policjant się nie zastosuje, to można go później ścigać
    dyscyplinarnie.
    Również obywatel - poszkodowany, może skarżyć itede postępowanie
    policjanta w celu ukarania tegoż policjanta.
    Ale "poszkodowanemu" z tego nic nie przyjdzie: sąd nie ma
    podstaw, aby taki wynik pomiaru podważyć, zaś obywatel nie
    ma podstaw aby go zaskarżyć!
    Art. 87 Konstytucji, lista zamknięta.

    Niemniej za info dziękuję, bo mimo iż stanowi "prawo
    powielaczowe", jest to "środek nacisku" raczej skuteczny,
    jakby nie patrzeć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2011-06-23 22:04:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.06.2011 23:34), Gotfryd Smolik news wrote:

    > No i tyle :)
    > Sprawdź mój post: owo zarządzenie nie jest prawem powszechnym.
    > Ono obowiązuje *policjantów*, ale *formalnie* nie daje *żadnego*
    > prawa obywatelowi.

    Nawet jeżeli jest delegacja ustawowa (czy jak tam to się nazywa)? W
    ustawie która jest wymieniona jako podstawa prawna dokumentu do którego
    zalinkował Robert, jest coś w stylu "szczegółowe zasady określa
    Komendant Główny".

    Dlaczego obywatel ma prawa wynikające z rozporządzenia, jeżeli ustawa
    mówi "szczegółowe zasady określa Minister Taki czy Inny", zaś nie ma ich
    jeżeli mówi "szczegółowe zasady określa Komendant Główny"?

    p. m.

  • 83. Data: 2011-06-23 22:13:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Niemniej za info dziękuję, bo mimo iż stanowi "prawo
    > powielaczowe", jest to "środek nacisku" raczej skuteczny,

    Moim zdaniem nie masz racji. Po pierwsze cała sytuacja zawsze podlega
    ocenie sądu. Nawet nieprawidłowo formalnie przeprowadzona dowód może przez
    sąd być zaakceptowany. Znam przypadki, gdy z jednej strony prokurator pisał
    wytyk na niewłaściwie przeprowadzoną czynność procesową, a z drugiej wynik
    tej czynności stanowił decydujący dowód oskarżenia. Bywa i na odwrót. W
    protokole jest rubryka,w której gośc piszę czy żada badania krwi. Z
    reguły, jeśli jest w stanie, to poleca mu sie samemu to wpisać odręcznie,
    by później nie twierdził, że było inaczej.

    Po drugie Zarządzenie Komendanta jest aktem prawa powszechnie obowiazującym
    ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym i wydanym na podstawie delegacji
    ustawowej. Ono dotyczy wszystkich.

  • 84. Data: 2011-06-24 07:43:08
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

> [...]
    >
    > Gdzieś u kardiologa widziałem taką tabelkę: jazdę rowerem po płaskim
    > i bez utrudnień (progi, częste zatrzymywanie, schodzenie) z ~10kmph
    > traktuje się jako rehabilitację po zawale serca.
    > Nie "utrzymywanie formy" po tym zawale, bo to już bodaj było
    > zalecenie w okolicach 15kmph (lekki wysiłek AFAIR).
    > Cieżki wysiłek zaczyna się gdzieś w okolicach 30 kmph!
    > Piszesz o 20 km przez 3 godziny, zdrowi ludzie... khm...
    > No, to musiały by być STROME schody, żeby wysiłek był "cieżki" ;)
    > (acz nie wykluczam że jeździli gdzieś po bardzo pochyłych terenach)

    Wydaje mi się jednak, że to pierwsze piwo nie miało zasadniczego
    znaczenia podczas badania na komendzie. Wyniki rzędu 0.19 , 0.18 mg czy
    w przypadku drugiego kolegi 0.2 mg osiąga się po jednym piwku właśnie.
    Ktoś o tym pisał. Wprowadziłem tymi liczbami trochę zamętu, pisząc od
    2,0 promilach. Jeśli nie cięzki, jakkolwiek wysiłek był i pewnie miał
    wpływ na późniejsze badanie.

  • 85. Data: 2011-06-24 12:36:01
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-23 21:29, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może tak, a może nie. jeśli biegnie przez niego droga, to się wkalifikuje.

    Jest to mały park w centrum miasta. Powierzchnia to 11,13 ha.
    Są alejki dla pieszych. Nie powiedziałbym, że samochody mogłyby tam
    wjeżdżać. Owszem zdarza się, że podczas imprez na tę właśnie okoliczność
    np. zaopatrzenie, obsługa techniczna, cz też ekipa zagospodarowania
    zieleni miejskiej. Dzwoniłem do Zarządu Dróg i nie są w stanie mi
    odpowiedzieć. Kierownik powiedział, że park to park ani droga publiczna
    ani strefa zamieszkania :-)) Myślę, że jest to istotne w tej sprawie, bo
    gdyby park nie spełniał tych warunków policjanci nie mogliby ukarać za
    jazdę po drodze publicznej czy też strefie zamieszkania - Art. 87 § 2.

  • 86. Data: 2011-06-24 14:00:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > gdyby park nie spełniał tych warunków policjanci nie mogliby ukarać za
    > jazdę po drodze publicznej czy też strefie zamieszkania - Art. 87 § 2.

    Dokładnie, z tym, że ma to znaczenie do pół promila.

  • 87. Data: 2011-06-24 14:50:55
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-24 16:00, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, z tym, że ma to znaczenie do pół promila.

    A dokładniej, co masz na myśli? Ja tu piszę tylko o Art. 87 § 2 bo
    koledzy popełnili WYKROCZENIE z k.w. a nie przestępstwo z art. 178 par.
    2 k.k. czyli jazda na rowerze w stanie nietrzeźwości 0,5 promila >

    Postawiono im zarzut jazdy po użyciu alkoholu, tj. w przedziale 0,2 -
    0,5 promila a miało to miejsce w parku miejskim.

    Czy mam rozumieć, że sugerujesz iż można z tego wybrnąć? Możesz to
    skomentować. Będę wdzięczny.

  • 88. Data: 2011-06-24 15:08:13
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-24 16:00, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie, z tym, że ma to znaczenie do pół promila.

    Druga rzecz, to że upłynęło dzisiaj 9 dni od czasu zatrzymania PJ. Miało
    to miejsce 15-06-2011. Rozmawiałem ze znajomym policjantem i powiedział
    mi, że jakaś odpowiedź powinni otrzymać w przeciągu 7 dni od daty
    zatrzymania PJ. Kolega otrzymał jedynie pokwitowanie zatrzymania PJ.

  • 89. Data: 2011-06-24 16:39:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A dokładniej, co masz na myśli?

    Gdzieś na początku pisałeś tu o blisko dwóch promilach.

> [...]
    >
    > Postawiono im zarzut jazdy po użyciu alkoholu, tj. w przedziale 0,2 - 0,5
    > promila a miało to miejsce w parku miejskim.

    Moim zdaniem alejka parku miejskiego nie jest drogą publiczną - co do
    zasady. Skoro im postawiono taki zarzut, to w mojej ocenie albo Policja
    dysponuje jakimś dowodem, że jeździli pod wpływem alkoholu po jakiejś
    drodze, albo ktoś się zagalopował.

    Definicję drogi publicznej można znaleźć w USTAWIE z dnia 21 marca 1985 r.
    o drogach publicznych*. Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie
    tej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy,
    zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w
    tej ustawie lub innych przepisach szczególnych. Drogi publiczne ze względu
    na funkcje w sieci drogowej dzielą się na następujące kategorie:
    1) drogi krajowe;
    2) drogi wojewódzkiej;
    3) drogi powiatów;
    4) drogi gminna.
    Wyższe kategorie drogi raczej w tym wypadku w grę nie wchodzą i pozostaje
    droga gminna. Zgodnie z art. 7 cytowanej ustawy zaliczenie do kategorii
    dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy
    po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu. Ustalenie przebiegu
    istniejących dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy. Trzeba
    przejrzeć uchwały, czy rzeczoną alejkę zaliczono do dróg gminnych.

    *) http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19850140060+2
    008%2404%2415&type=3

  • 90. Data: 2011-06-24 18:08:44
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-24 18:39, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzieś na początku pisałeś tu o blisko dwóch promilach.

    Zgadza się. Przejrzyj wszystkie wątki. Sprostowałem to i jeszcze raz
    przepraszam za wprowadzenie zamętu.

> [...]
    > zasady. Skoro im postawiono taki zarzut, to w mojej ocenie albo Policja
    > dysponuje jakimś dowodem, że jeździli pod wpływem alkoholu po jakiejś

    Również tak uważam, że popełniono błąd.

    > *) http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19850140060+2
    008%2404%2415&type=3

    Niestety nie mogę otworzyć strony z podanym przez Ciebie linkiem.

    Dziękuję za odpowiedź