  • Data: 2004-03-30 17:32:55
    Temat: kupno mieszkania - watpliwosci prawne
    Od: Mariusz <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Niedlugo zamierzamy wraz z dziewczyna kupic mieszkanie,
    wyniknal przy tej okazji jednak "maly" problem...
    Sytuacja bedzie taka, ze ja mam swoje oszczednosci, czesc
    pieniedzy dostane od rodzicow, na reszte razem z dziewczyna
    chcemy wziac kredyt.
    Tutaj pojawia sie (zrozumialy) strach rodzicow, ze jezeli
    np. za pol roku zdarzy sie tak (podobno wszystko jest mozliwe)
    ze rozstaniemy sie z dziewczyna, to mieszkanie bedzie wspolne,
    a ja sobie dluuugo drugiego mieszkania nie kupie.
    Dziewczyna to swietnie rozumie, calosc kasy wnosze ja i tutaj
    nie ma watpliwosci. Ustalila, ze po prostu pieniadze przeznaczone
    na splate kredytu z jej strony beda po prostu jakby pieniedzmi
    ktore i tak musialaby placic za wynajem mieszkania - jezeli
    rozstaniemy sie to trudno, po prostu sie wyprowadzi, a ja kredyt
    bede splacal sam.
    Oczywiscie rodzicow to nie przekonuje, lubia ją ale jak wiadomo
    w zyciu roznie bywa, chca miec pewnosc.
    Teraz pytanie do szanownych grupowiczow - jak z tego wybrnac?

    1) Czy biorac kredyt na dwie osoby, moge kupic mieszkanie na
    jedna? (a w ogole robi sie inaczej?)
    2) Czy bedzie problem z dostaniem kredytu na jedna osobe,
    nawet nienajgorzej zarabiajaca? (wiem, ze niekoniecznie
    odpowiednia grupa - w razie czego mozna ten punkt pominac ;)
    To pewnie byloby najrozsadniejsze, ale chcemy oboje miec
    swoj wyrazny wklad w to przedsiewziecie...
    3) Jezeli by cos rzeczywiscie sie rozpadlo - jak "odciazyc"
    dziewczyne od kredytu (przepisac na kogos innego? tylko na
    siebie?)
    4) Jak wyglada sprawa dostania pieniedzy od rodzicow? Czy moga
    byc problemy z US?

    Sytuacja zmusza mnie do skorzystania z pomocy rodzicow, ale
    chce ich uspokoic ze byt ich dziecka jest zapewniony.
    Bardzo bede wdzieczny za pomoc z wybrniecia z tej patowej
    sytuacji

    pozdrawiam,

    Mariusz