    From: "Piotrus" <p...@n...maila>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: druga umowa o dzielo
    Date: Tue, 6 Dec 2005 16:20:04 +0100

    witam,

    wspolpracuje z pewna firma i wykonuje dla nich co kwartal
    pewne dzielo. szczesciem dla mnie jest to, ze dzielo
    wykonuje w dwa tygodnie. zaczelo sie to niepodobac pani
    prezes, ktora chcialaby bym za ta niewiele wieksza kase
    robil wiecej!!

    i jak dzis z rozmowy wyszlo jest propozycja zerwania starej
    umowy i podpisanie nowej, w ktorej beda dwa dziela:
    - to ktore juz robie i
    - nowe wymagajace systematycznej ciaglej pracy, co wiecej
    w siedzibie firmy.

    najsmieszniejsze jest to, (jak uslyszalem w rozmowie) ze:
    - zgodnie z ich wyliczeniami nie moga zaplacic mi wiecej,
    bo i tak placa mi za czas w ktorym nic nie robie;
    - musi byc jedna umowa o dwa dziela, bo to jest i wygodniejsze
    i zgodne z prawem (?)

    odpowiedzialem, ze nie zgadzam sie na precedens rozszerzania
    zakresu obowiazkow na starej umowie, bo z czasem dojdzie cos
    jeszcze innego i sytuacja sie powtorzy. co wiecej powiedzialem,
    ze jak wczesniej zgodzili sie i im nie przeszkadzalo to jak
    dlugo robie dzielo. w ogole nie powinno ich to interesowac,
    czy robie w 2 tyg czy 2 miesiace, skoro terminy sa dotrzymane.
    no i w koncu, ze obowiazek jednej umowy jest mocno naciagany.

    w sumie mam nastepujace pytania:
    - czy faktycznie firma moze miec z osoba fizyczna wiecej niz
    jedna umowe o dzielo, jesli dziela de facto sa rozne?
    - czy sa jakies kalkulacje, ktore moga byc obligatoryjne
    podczas ustalania wynagrodzenia? tzn czy wynagrodzenie ze
    stare dzielo moze jakos wplywac na wynagrodznie za drugie?
    czy sa to odrebne rzeczy?
    - czy w umowie o dzielo mozna wpisac klauzule o wykonywaniu
    dziela w siedzibie firmy?
    - i najwazniejsze, z rozmowy wynikalo, ze stawiaja mnie przed
    faktem dokonanym, jakby modyfikowali warunki umowy wiedzac,
    ze to jest naturalne. to wkurwilo mnie najmocniej, bo chyba
    nie ma zadnych podstaw prawnych do narzucania komus nowych
    obowiazkow?

    pozdrawiam
    p.