  • Data: 2005-12-06 15:51:56
    Temat: Re: druga umowa o dzielo
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w sumie mam nastepujace pytania:
    > - czy faktycznie firma moze miec z osoba fizyczna wiecej niz
    > jedna umowe o dzielo, jesli dziela de facto sa rozne?

    /ciach
    Tak. Przecież po to podpisujesz umowa na ktorej jest jasno a przynajmniej
    powinno być napisane co nalezy do Twojego obowiązku. Możesz np podpisać umowe
    że polozyć kafelki w łazience, a w tym czasie moze też obowiązywać druga
    umowa w której połosz panele, Ważne jest aby w takim wypadku dotrzymany
    był tylko termin, i dzieło wykonane.

    > - czy sa jakies kalkulacje, ktore moga byc obligatoryjne
    > podczas ustalania wynagrodzenia? tzn czy wynagrodzenie ze
    > stare dzielo moze jakos wplywac na wynagrodznie za drugie?
    > czy sa to odrebne rzeczy?
    /ciach/
    Wszystko zalezy czego dotyczy. W prywatnej firmie wszstko jest kwiestią
    negocjacji, Raz podpinaa umowa może byc do najwwyżej mzienia za obustronną
    zgodą. tzw anex

    > - czy w umowie o dzielo mozna wpisac klauzule o wykonywaniu
    > dziela w siedzibie firmy?

    /ciach/
    Wszstko jest kwiestią ustaleń zleceniobiorcy i zleceniodawcy.

    > - i najwazniejsze, z rozmowy wynikalo, ze stawiaja mnie przed
    > faktem dokonanym, jakby modyfikowali warunki umowy wiedzac,
    > ze to jest naturalne. to wkurwilo mnie najmocniej, bo chyba
    > nie ma zadnych podstaw prawnych do narzucania komus nowych
    > obowiazkow?

    //ciach/
    oczywiscie.- W umowie podpisanej wcześneij masz albo powinenś mieć co za dane
    wynagrodzenie i do kiedy zobowiązujesz sie wykonać dzieło.
    Po to jest umowa- ( dwie strony umawiają sie....)