    From: "Adam Guzik" <a...@u...no.edu.spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy to bedzie obrona konieczna?
    Date: Tue, 15 Apr 2003 09:06:44 +0200

    Witam wszytkich,
    Na mojej dzialce stoi sobie slup elektroenergetyczny znacznie pochylony,
    grożacy przewróceniem sie. Z niegio zasilane sa dwa inne budynki. Oczywiscie
    zaklad energetyczny (ZE) nie chce placic dzierżawy za to ze slup stoi na
    wlasnosci prywatnej a kable leca po wlanosci prywatnej. ZE wie o tej
    sprawie od roku i nie robi, jak na razie nic, by z tym slupem sie wyniesc,
    jest w prokuratuzre doniesienie na to ze slup stwarza zagrozenie dla zdrowia
    i zycia, ale jak znam zycie to zapewne umorzą i trzeba bedzie isc do prok
    apelacyjnej. Ale czy jest prostsze rozwiazanie? :

    Skoro ZE od roku tego zrobic nie moze, to przewracam slup we wlasnym
    zakresie, aby on sie nie przewrocil w sposob niekontrolowany np na moje
    dziecko i pytanie zasadnicze, czy to bedzie obrona konieczna? Czy bede na
    prawie?

    Bo zdaje sie, ze mozna, a nawet nalezy uniemozliwic ( oczywiscie nie bijac
    go do nieprzytomnosci) jazde pijanemu, by on moze i ewentualnie, nie
    spowodowal katastrofy w ruchu drogowym, i jest to zgodne z prawem.
    pozdr
    Adam