  • Data: 2003-04-16 08:45:36
    Temat: Odp: czy to bedzie obrona konieczna?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > Mocno polemizowałbym z tym poglądem. Obrona konieczna to z całą pewnością
    > nie będzie, ale stan wyższej konieczności też nie bardzo. Zauważ, że słup
    > jednak stoi od roku i jakoś nie spadł. Jeśli tylko nie zacznie się jakoś
    > wyraźnie przewracać, to trudno będzie udowodnić to "bezpośrednie
    > niebezpieczeństwo".

    Wiesz, ja staram sie trzymac prawa, nie koncentrujac sie zbytnio na zupelnie
    nieuzasadnionych dywagacjach dot. stanu faktycznego. Padlo pytanie, czy
    mozna zniszczyc slup, ktory zagraza bezpieczenstwu i ja mowie, ze tak. Jesli
    nie zagraza, to oczywscie nie mozna, ale ani, ja ani Ty nie mozemy tego
    tutaj oceniac, zgodzisz sie ze mna?

    > Prawnie, to można ewentualnie się z Elektrownią sądzić o wynagrodzenie za
    > zajęcie działki. Ewentualnie odszkodowanie za niemożność z korzystania z
    > całej działki, skoro słup może w każdej chwili upaść. Może to ich ruszy.
    > Wywracając go popełniamy przestępstwo. Co najmniej uszkodzenie mienia, a w
    > szczególnych okolicznościach może i co więcej.

    Zgoda pelna - odszkodowanie: jasne. Mozna tez isc do sadu po nakaz usuniecia
    tegoz slupa - ale to trwa, a slup wisi jak miecz Damoklesa. Przestepstwo
    tez, tylko ze _byc moze_ w granicach kontratypu, ktory przestepnosc czynu
    wylacza, czyli art 26. Twoja kategoryczna asumpcja, ze jak stal to i stac
    bedzie ad infinitum jest a) bezpodstawna b) irrelewantna :-))))

    Ale slownictwo - kurde bele ;-)))

    Depi.