eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawociekawostka - stosowanie się do przepisów drogowychRe: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Mon, 25 Jun 2012 20:16:38 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
    References: <4fe419f0$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <js1b7r$941$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe4322f$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <js1d79$j87$1@inews.gazeta.pl> <js1f86$eso$1@news01.versatel.de>
    <js1gjt$s25$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206222154240.1252@quad>
    <js5c6m$2r0$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe636f0$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <js5da5$n4l$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe63dbb$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <js5gab$5fs$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe648a8$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206242353420.4024@quad> <js9efd$fi$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe844ff$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <js9h18$bbv$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe84a89$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <js9j5o$4rn$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe854b6$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <jsa851$3rt$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: newelite.bshellz.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1340648199 17351 46.4.214.112 (25 Jun 2012 18:16:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Jun 2012 18:16:39 +0000 (UTC)
    X-User: wyborczanews
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.41 (275c338b.306.278)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:705923
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:jsa851$3rt$1@inews.gazeta.pl>:

    > W dniu 25.06.2012 14:08, m pisze:

    > Weź pod uwagę, że masz dwa samochody.

    > Jeden pędzi Alejami Korfantego. Zakładam, że pędzi z prędkością
    > przepisową 50km/h (50 kilometrów na godzinę = 13,8888889 m / s), skoro
    > więc oddziela go od kolejnego wlotu długość dwóch, a nawet 3 samochodów
    > (załóżmy, że samochód = 5m), to przebywa odległość między wlotami w
    > sekundę. Sekunda to jest tylko nieco więcej niż typowy czas reakcji
    > kierowcy.

    > Drugi samochód jedzie wolniej, z kierunku Gdańskiej, do tego jeszcze
    > jest np. autobusem, więc tak szybko nie umknie z ronda.

    > Obydwaj zbliżają się do ronda, jest ono puste. Jeżeli zastosują
    > wyłącznie przepis cytowany przez Gotfryda z rozporządzenia o znakach, że
    > A-7 przed rondem oznacza, że ten na rondzie ma pierwszeństwo, to obydwaj
    > nie mają takiego gościa z pierwszeństwem, bo rondo jest puste. Więc
    > obydwaj wjeżdżają i jest BUM.

    Nie jest puste, ten Korfantego jedzie szybciej i w związku z tym wjedzie na
    skrzyżowanie przed autobusem ergo kierujący autobusem powinien mu ustąpić,
    ba przewidzieć również, że to samochód osobowy wjedzie na skrzyżowanie
    wcześniej

    > Jednym słowem, warunek

    > if( rondo_puste() )
    > jadę();

    > jest niewystarczający. Powinno być:

    > if( rondo_puste() AND prawy_wjazd_wolny() )
    > jadę();

    Znaczy się stoisz i czekasz aż ci z prawej przestana na rondo wjeżdżać?

    No to byś pół dnia przestał w Sobieszczanach, Kołbieli i wielu innych
    miejscach, bo tam w ciągu dnia zawsze coś na rondzie jest, a prawe wjazdy
    zawsze w ciągu dnia maja obłożenie.

    A nie można tak:

    jeśli zdążę przed tym z lewej, nawet gdy on już na rondzie jest to jadę?
    Bo tak tam ludzie jadą, zwłaszcza, że pomimo, iż to rondo, to niektórzy
    wyjeżdżają drugim wyjazdem w stosunku do wjazdu którym wjechali...

    --
    Tomasz Nycz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1