  • Data: 2013-12-02 00:04:01
    Temat: budowa studni
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak zapewne czesc z was wie, ze w od 2012 roku nastapila zmiana w Ustawie Prawo
    Geologiczne i Gornicze w ktorej w bodajze art.3 wykreslono podpunkt wylaczajacy z pod
    Ustawy studnie o glebokosci do 30 metrow i poborze do 5m3/dobę. Jednak 20 marca 2012
    roku Minister Srodowiska wydal zaakceptowana przez Gkownego Geologa Kraju
    interptretacje tej Ustawy z ktorej to interpretacji wynika ze ustawa nie dotyczy
    studni budowanych na potrzeby zwyklego korzystania z wod.

    To jest owo stanowisko ministerstwa:

    http://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_03/9f7c0584cb7c2a1
    68796dc560d5b22bc.pdf

    No i w czerwcu wyslalem do odpowiedniego wydzialu w powiecie zapytanie jakie
    formalnosci musze spelnic chcac wywiercic studnie. Odpisano mi ze zmienily sie
    przepisy i musze przygotowac projekt prac geologicznych i wystapic o pozwolenie na
    budowe studni itd.
    W odpowiedz odpisalem ze zgodnie ze wspomnianym pismem z ministerstwa nie ma takiej
    potrzeby.
    Dostalem odpowiedz ze w zwiazku z rozbieznymi interpretacjami zasiegna porady geologa
    wojewodzkiego.
    Po jakims czasie dostale modpowiedz ze geolog wojewodzki nie zgadza sie z tym pismem.
    Co jest dla mnie troche dziwne ze geolog wojewodzki podwaza pismo zaaprobowane przez
    glownego geologa kraju...
    Wyslano w sierpniu z powiatu pismo do ministerstwa z prosba o zajecie stanowiska w
    tej sprawie (co tez jest bez sensu, bo stanowisko zostalo juz zajete) bo, jak mi
    powiedziano, minister musi ich przekonac ze ma racje!
    Jak na razie odpowiedz ponoc nie nadeszla.
    I teraz zastanawiam sie jak to dalej ugryzc :) Nie podoba mi sie sytuacja ze urzednik
    bedzie twierdzil, ze jego interpretacja ustawy jest bardziej prawidlowa od
    interpretacjia ministerstwa w ktorym owa ustawa powstala, a minister ma mu udowadniac
    ze ma racje. Czy moze ktos juz przerabial ten temat z nowa Ustawa, albo wie jak to
    dziala w innych wojewodztwach/powiatach?