  • Data: 2007-03-15 14:33:34
    Temat: Zniesienie współwłasności a wspólnota mieszkaniowa
    Od: Rex <w...@z...spamem> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    jestem współwłaścicielem kamienicy. Drugi współwłaściciel i ja mamy po
    50 % udziałów. W kamienicy znajduje się 10 lokali: 7 mieszkań i 3 sklepy.
    Jako, że nie dogaduję się ze wspólnikiem, chcę doprowadzić do
    zniesienia współwłasności i podziału budynku. Każdy z lokali ma zostać
    własnością jednego znas. Do zarządzania częścią wspólną nieruchomości ma
    zostać powołany zarządca.
    I tu moje pytanie: czy po wyodrębnieniu lokali będzie musiała zostać
    zawiązana wspólnota mieszkaniowa? Jeśli tak, to z jakimi obowiązkami
    będzie się wiązało prowadzenie wspólnoty?

    Dziękuję za odpowiedzi i porady.

    Pozdrawiam,
    Rex