  • Data: 2003-01-27 13:04:02
    Temat: Zmiana nazwiska. Powinno być prroste a nie jest...
    Od: "Johny Walker" <1...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Po ślubie postanowiłam przez pewien okres, ze względów osobistych pozostać
    przy panieńskim nazwisku. Po kilku latach chciałam przyjąć nazwisko męża.
    Pani w Urzędzie Miasta we Wrocławiu gdzie jestem zameldowana powiedziała, że
    zmienić nazwisko - nie ma problemu, lecz później mogą wyniknąć z tego dla
    mnie poważne problemy. Powód ??? Zmianie musi również ulec moje rodowe
    nazwisko. Czyli jeśli nazywam się Kowalska a mój mąż Nowak to przeyjmując
    nazwisko mężą w wyniku zawarcia ślubu nazywałabym się Nowak z domu Kowalska.
    Jeśli jednak chciałabym zmienić nazwisko później ( a tak chcę zrobić ) to
    nazwisko moje brzmiałoby Nowak z domu Nowak !!! Wszystkie moje dokumenty
    świadectwo maturalne, dyplomu ukończenia studiów, ubezpieczenia, i wiele
    wiele innych rzeczy ) opiewały by na osobę którąw świetle dokumentów nie
    jestem. Jest to dla mnie nie do przyjęcia. Ale co dziwniejsze, moja znajoma
    z Urzedu Miasta w Krakowie, gdzie obecnie mieszkam twierdzi, że nazwisko
    rodowe w opisanej powyżej sytuacji nie musi ulec zmianie. POwołuje się tutaj
    na art.1., ust. 3 Ustawy o zmianach nazwisk i imion. Czy któś spotkał
    sięjużz podobnąsytuacją ??? Kto ma rację?

    Z góry dziękuje za pomoc.