  • Data: 2003-01-27 17:10:46
    Temat: Re: Zmiana nazwiska. Powinno być prroste a nie jest...
    Od: Asnet <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johny Walker wrote:
    > Po ślubie postanowiłam przez pewien okres, ze względów osobistych pozostać
    > przy panieńskim nazwisku. Po kilku latach chciałam przyjąć nazwisko męża.
    > Pani w Urzędzie Miasta we Wrocławiu gdzie jestem zameldowana powiedziała, że
    > zmienić nazwisko - nie ma problemu, lecz później mogą wyniknąć z tego dla
    > mnie poważne problemy. Powód ??? Zmianie musi również ulec moje rodowe
    > nazwisko. Czyli jeśli nazywam się Kowalska a mój mąż Nowak to przeyjmując
    > nazwisko mężą w wyniku zawarcia ślubu nazywałabym się Nowak z domu Kowalska.
    B Z D U R A!
    Nazwisko panienskie to nazwisko panienskie - i jest to na cale zycie (i
    ja tak mam:
    nazwisko po pierwszym mezu + po drugim, ale _rodowe pozostaje bez
    zmian_.).

    > Jeśli jednak chciałabym zmienić nazwisko później ( a tak chcę zrobić ) to
    > nazwisko moje brzmiałoby Nowak z domu Nowak !!!
    Urzedniczki, ktore Ci to powiedzialy powinny isc "na bezrobocie"!
    Nazwiska rodowego nie mozna nigdy i nigdzie zmienic - jest ono na cale
    Twoje zycie,
    czy chcialabys tego czy nie!

    > Wszystkie moje dokumenty
    > świadectwo maturalne, dyplomu ukończenia studiów, ubezpieczenia, i wiele
    > wiele innych rzeczy ) opiewały by na osobę którąw świetle dokumentów nie
    > jestem. Jest to dla mnie nie do przyjęcia. Ale co dziwniejsze, moja znajoma
    > z Urzedu Miasta w Krakowie, gdzie obecnie mieszkam twierdzi, że nazwisko
    > rodowe w opisanej powyżej sytuacji nie musi ulec zmianie. POwołuje się tutaj
    > na art.1., ust. 3 Ustawy o zmianach nazwisk i imion. Czy któś spotkał
    > sięjużz podobnąsytuacją ??? Kto ma rację?

    Racje ma Pani z Krakowa - o tyle, ze "nie musi", powinno byc ""nie
    moze":
    nazwisko mozesz zmieniac wielokrotnie (po mezach, po zmianie w USC,
    ale rodowe pozostaje takie, z jakim sie urodzilas).

    > Z góry dziękuje za pomoc.

    Barbara
    PS. Nie jestem prawnikiem, ale jestem _wysoce zdziwiona_, ze cos
    takiego
    mowia urzedniczki jakiegokolwiek USC.